הילה תור

28 פבר 20213 דקות

החודש לפני.. והפעם מרץ בסימן שנה לסגר..

בוקר טוב לכולם וחודש מרץ שמח.. השנה פורים יצא מוקדם ולכן חודש מרץ יכלול אצלנו הרבה אירועים מעניינים.. בין היתר בחירות.. פסח (שאולי נחגוג השנה ולא בשירת מה השתנה מהמרפסת..) קיצור יש למה לצפות (נקווה). ובנימה אופטימית זאת נעבור למספר אירועים מעניינים שקרו בחודש מרץ ובמהלך החודש נרחיב על הכול במסגרת פינת "היוםלפני" בקבוצת הפייסבוק של צעירי ר"ג גבעתיים (שדרך אגב הפינה חוגגת החודש יום הולדת שנה..)... אז נתחיל?

בראשון למרץ בשנת 1920 נערך קרב תל חי המפורסם שבמהלכו יוסף טרומפלדור ועוד חמישה לוחמים נהרגו. תל חי הפך למיתוס שרווח הרבה שנים במדינת ישראל שדגל ב: "טוב למות בעד ארצנו". מיתוס זה היה בעייתי במקצת. שכן התפיסה שטוב למות היא בעייתית. המיתוס השתנה אם השנים ל : "טוב לחיות בעד ארצנו" כלומר אנחנו הולכים לצבא ונלחמים בשביל לחיות לא בשביל למות. כל מי ששואף ללמוד יותר על האירוע ולסייר במקום (כמובן במסגרת תקנות הקורונה). מוזמן.

עוד פרשיה מעניינת שהתרחשה החודש הייתה בשנת 1965 שהמרגל הישראלי וולפגנג לוץ נתפס במצרים. אז למי שלא מכיר את הסיפור קבלו טלנובלה שלא מביישת אף סדרה בערוץ ויוה.. יום אחד איש עסקים גרמני נוסע ברכבת באירופה, בדרך הוא פוגש בלונדינית שמנהלת בתי מלון הם מתאהבים וכמו בסרטים עוברים לחיות במצרים ולנהל עסקי סוסים (שם העסקי סוסים של הגרמני).. כמו בכל סרט טוב.. זה לא באמת עסקי סוסים והוא לא באמת איש עסקים.. מדובר על מדריך בקורס טיס בארץ ממוצא גרמני (גרוש עם ילדים) שיצא למשימה מטעם המוסד הישראלי במצרים.. בקיצור האישה מבינה את האירוע איכשהו וגם היא מתחילה לסייע למוסד (לא ממש רשמית).. בסוף תופסים אותם ואז כמו בסרטים הטובים אחרי מלחמת ששת הימים הם יוצאים לחופשי עולים לארץ (ואז היא נפטרה ממחלה..).. קיצור סיפור מעניין.

ועוד כמה אירועים מעניינים שקרו לנו בחודש מרץ בארץ במשך השנים, בשנת 1965 הושק לראשונה החטיף הכי ישראלי שיש, הלו הוא במבה.. אז למי שיש לו קצת זיכרונות ילדות או סתם אוהב במבה בזמנו היה אפשר לבקר שם במפעל.. אולי היום נפסק בגלל הקורונה.אז להיזכר תמיד אפשר ובמבה סטייל קורונה.

החודש בשנת 1979 נחתם הסכם השלום בין מצרים וישראל, מדובר באירוע היסטורי ששינה את כל מפת האיום על מדינת ישראל בזמנו.. אז קצת למזכרת.

ולסיום כמה אירועים קטנים בארץ: החודש 2016 התרחשה פרשת אלאור עזריה למי שהספיק לשכוח.. בשנת 1997 היה הפיגוע במעבר השלום בנהריים (ללא ספק היה מזעזע) וכמובן החודש בשנת 1966 הטלוויזיה החינוכית מתחילה את שידוריה (ההינו ילדים וזה היה מזמן..).

ואחרי שנגענו על קצה המזלג בישראל נעבור קצת לאירועים מעניינים בעולם..

אז נתחיל בשנת 1955 בהן פורסמו לראשונה נבואות נוסטרדמוס. מדובר על נבואות שחוזות כמעט כל תופעה שידעה האנושות (ואם לא חוזות אז מישהו מצא קשר).. את השואה? הן חזו, רצח רבין? כמובן.. אסונות טבע? גם כן. ומי שמתעניין זה מה שהן חוזות לנו לשנה הקרובה וכמובן שאלת מיליון הדולר האם הוא חזה את נגיף הקורונה?

החודש בשמיני למרץ מצוין יום האישה הבינלאומי, אז למי שמתעניין ורוצה לקרוא על היום הזה. ועכשיו תכלס, בתור פמיניסטית אני חושבת שהיום הזה ממש איבד את זה. מדובר על יום שבו צריך לקדם סוגיות הנוגעות למעמד האישה, נגד אלימות במשפחה, קידום נשים בהשכלה ובמקומות עבודה וכדומה. במקום זה אני מקבלת מבצעי קוסמטיקה וימי ספא. אני כבר שנים אומרת שבשמיני למרץ אני הולכת לעבודה וכך אני מקדמת את מעמד האישה.

החודש לפני עשר שנים נפתחה מלחמת האזרחים בסוריה (כן הייתה פעם מדינה כזאת) ומאז נראה לי בשנתיים האחרונות אולי המצב שם קצת נרגע (או שכל העולם עוסק בקורונה וכבר שכחו מאסד..).

כמו כן ב 14.3 הינו יום הולדתו של אלברט איינשטיין ויום הפאי הבינלאומי.. בשל כך מקובל לאכול עוגת תפוחים.

ולסיום נקודה אישית, אני ילידת מרץ ( השני למרץ למי ששאל.. שנה שעברה היה לי בחירות ביום הולדת...) ומה קרה ביום הולדת שלי?

דבר ראשון סרט הקולנוע, "צלילי המוסיקה" יצא לאקרנים בשנת 1965 (במקרה זה אחד הסרטים האהובים עלי...) אז קצת להיזכר. היו ימים.. והדבר השני נולד דוקטור סוס.. שכמובן יש לו את הספר הכי אהוב עלי בעולם: אם רוצים מגיעים למקומות נפלאים.

ונסיים במסיבת שנה לקורונה.. ב2.3.2020 היו בחירות בישראל, ב14.3 (כן ביום הפאי) המשק ומערכת החינוך נסגרו ב20.3 הנפטר הראשון מקורונה בארץ וב- 25.3 נעלו אותנו בבית..

זה הכול להיום.. חודש מרץ שמח

אשמח לשמוע תגובו, דעות והצעות

הילה.

    2