הילה תור

30 יונ 20212 דקות

החודש לפני.. והפעם פותחים קיץ עם יולי..

בוקר טוב לכולם וחודש יולי שמח.. נפתח באיחולי חופשת קיץ מהנה לילדים (שגם ככה היו בחופש 99% מהשנה) ומסע הישרדות קל להורים.. הפעם נדבר על אירועי חודש יולי כאשר יהיה ניתן לקרוא על האירועים בהרחבה עם הרבה תוספות מידי בוקר בפינתנו היומית #היוםלפני בקבוצת הפייסבוק של "צעירי רמת גן גבעתיים".

אז כמדי חודש נתחיל באירועים חשובים שהתרחשו בארץ ונעבור משם לעולם הרחב..

אז ככה החודש בשנת 1976 התרחש מבצע יונתן. אז למי שלא מכיר, מבצע יונתן או מבצע אנטבה הינו פעולת פשיטה צבאית שביצע צבא הגנה לישראל באוגנדה ביום ראשון, 4 ביולי 1976 במטרה להציל 105 נוסעים יהודים, ישראלים ואנשי צוות מטוס אייר פראנס, שנחטפו על ידי טרוריסטים, במהלך טיסה מישראל לצרפת. למרות התבצרותם של החוטפים במדינה עוינת, כמעט כל החטופים חולצו בשלום. במהלך המבצע נהרגו שלושה בני ערובה וכן מפקד סיירת מטכ"ל, יונתן נתניהו, ובעקבות זאת נקרא המבצע על שמו. אז כמובן למי שלא יודע מפקד הפעולה יונתן נתניהו היה אחיו של בנימין נתניהו. וכמו לכול פעולה צבאית, עשו כמובן סרט.. אז לפניכם שיר הנושא מהסרט בביצועו של יורם גאון.

ואם אנחנו כבר בפעולות צבאיות אז החודש בשנת 2006 נפתחה מלחמת לבנון השנייה. בחודש שעבר דיברנו שנחטף גלעד שליט, אז בבוקר ה-12 ליולי 2006, חיזבאללה חוטף שני חיילי מילואים ישראלים ובכך פורצת מלחמת לבנון השנייה. המלחמה הזאת ידעה לא מעט כישלונות ובעיות. אני חושבת שאחד הלקחים החשובים שנלמדו היה הצורך להגן על העורף. ירי הרקטות לעבר תושבי הצפון שיתק לחלוטין את אורך החיים הסדיר למשך המלחמה והקשה על הדרג המדיני לפעול. כמו כן, שנתיים מאוחר יותר ביולי 2008 (16 ליולי למען דיוק) מבוצעת עסקת ההחלפה בה גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר הוחזרו לישראל. זה המקום לציין שבאותה תקופה (גם בזמן המלחמה) למדתי בפקולטה שבה אהוד גולדווסר למד לתואר שני והיה מתרגל, וללא ספק זה זו הייתה תקופה לא קלה. ברצוני לציין את מאבקה של אשתו קרנית למען החזרת הגופות. מצורף סרטון לזכרם.

כמובן גלעד שליט, חזר מהשבי ומאז הספיק לסיים תואר אקדמי ולהתחתן לאחרונה.

כמו כן למי שהספיק לשכוח (בכול זאת לא חסרים אירועים כאן).. החודש לפני שלוש שנים היה המאבק של הקהילה הגאה בנוגע לחוק הפונדקאות. לקריאה נרחבת

בתור מי שמכירה מספר מקרים, כואב הלב לשמוע על אזרחים מהשורה, שעושים צבא ומשלמים מיסים אבל בשביל להפוך להורים צריכים לטוס לחו"ל ולמשכן את הבית.

ובנימה אופטימית זאת נעבור לעולם הגדול.. החודש בשנת 1968 נחתמה האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

עכשיו שני דברים מעניינים. דבר ראשון יש מדינות שכן מותר להן להחזיק בנשק גרעיני.. (מעניין למי) למשל לארצות הברית. זה כמובן לצורכי שלום (נו טוב). והדבר השני יש כמה מדינות (למשל צפון קוריאה וישראל) שלא חתמו על האמנה מעולם, כלומר היא לא חלה עליהם.

קצת אירועי תרבות שהיו החודש. החודש בשנת 1979 חברת סוני הציגה לראשונה את מכשיר הווקמן. אז כן ילדים פעם לא היה דיסק מן ולא היה mp3 לא היה נגן באיפון וכדומה.. פעם היו שומעים מוזיקה בקלטות. וקחו משימה חודשית, למצוא חנות בר"ג או גבעתיים שמוכרת ווקמן בימנו.

החודש בשנת 1865 יצא לאור ספר הילדים המפורסם אליסה בארץ הפלאות ובשנת 1989 עלתה לאוויר הסדרה המצליחה "סיינפלד" (הידעתם, כל שחקני הסדרה היו יהודיים).

וכמובן איך אפשר לשכוח את חו"ל עליו אנחנו כבר חולמים כמעט שנה וחצי.. אז החודש נפתח לראשונה פארק דיסני.. יש לאן לשאוף לבקר.

ונסיים כמובן באיחולי יום עצמאות שמח לארצות הברית (4 ביולי) ולצרפת (ה-14 ביולי).. וחידה חודשית איזו חתונה מפורסמת נערכה החודש? ובאיזו שנה?

זה הכול להפעם נתראה כל בוקר עם הזריחה בפינה הקבועה..

הילה

    1