top of page

כך תהיה חתרן

גדל שיער עבות, סגל מבט מיוסר. אל תיראה שמח - זה לא עמוק.

דבר על אהבה, על שנאה. על מלחמה. דבר על הכאב שלך. שכנע שהכאב שלך עמוק יותר, צודק יותר.

הילחם למען מה שטוב ונגד מה שרע. המלחמה תתבצע בעיקר על ידי פרסום סטטוסים נוגים שלא מעצבנים אף אחד חשוב.

חשוב בגדול. אל תיתן לעוולות שקורות מדי יום ביומו להטריד אותך. אתר מקרה קיצוני שאירע באופן חד פעמי וצעק משהו. בחר פעולה של אדם אחד שאינה מעידה על שום תופעה. החלט שהיא מעידה על תופעה רחבת היקף ויריעה. קשר את השיח לכל מיני מושגים טרנדיים. קשר אותו לכל מה שתרצה להגיד בעצם, לכל מה שאנשים ירצו למחות עליו. חשוב, אם תוכל, על תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות.

לעולם אל תסתפק בנכונות הצד השני לפעול לשיפור הקיים או בפתרון לבעיה ספציפית. דרוש להחריב מהיסוד ולבנות מחדש. שכנע שהכול רקוב מבפנים ולא נותר כבר מה לשפר. טען שזה כך, בוודאות. הלא אתה מרגיש שזה כך. תוכל להתנדב לסייע בהריסת הישן אך לעולם אל תציע עזרה או אפילו הצעה הגיונית לאלטרנטיבה.

התרחק משיפור איכות חיים של מגזר זנוח שלא מעניין איש ולא מסוקר - זו לא חתרנות זו בינוניות.

בחר בקפידה את הנושא שתמחה עליו. קבול על ההתעלמות מהנושא החשוב כל-כך הזה. ספר כי נושא זה בוער בך. ספר כי הנושא נוגע לך אישית כי פעם ראית מרחוק אדם שהתמודד עם קשיים בנושא זה. צעק בשידור חי שזה דבר שאינך יכול לשתוק לגביו. צעק שאתה לא אחד שצועק בדרך-כלל.

הצטרף לעוד אנשים שלא יכולים לשתוק לגבי הנושא ולכן מתראיינים השכם וערב בתקשורת לגביו.

הפנה אצבע מאשימה לעבר ארגון גדול ומסורבל. אל תטען טענה ספציפית על אדם ספציפי. כנה את כולם בשם 'המערכת' או 'הממסד'. הדגש שמדובר בגוף אטום.

הבע פליאה מדוע, על אף שאתה יודע איך הדברים אמורים להתנהל ואף אמרת זאת, ב'מערכת' לא פועלים לפי הגיונך ואפילו לא מתייחסים אלייך כאילו אתה האדם היחיד בעולם.

זכור שאתה תמיד האזרח הקטן. לא משנה אם אתה נער בן חמש עשרה שנאלץ לפרנס את משפחתו הרעבה או איש תקשורת מפורסם בן ארבעים. אל תימנע מלטעון לאפליה גם אם אתה מחובק על ידי ההמון ומבוסס כלכלית. אתה תמיד הילד שאף אחד לא מתחשב בו. יו דונט ניד נו אדיוקיישן.

אל תיתן לממסד להפוך אותך לרובוט צייתן.

אף פעם אל תעצור לחשוב.

נכון, לפעמים חפים מפשע ייפגעו. אבל מהפכות לא מובילים בנחמדות. מי שנפגע מהמהפכה, גם אם זה מי שבשמו נעשתה המהפכה – שילם רק את המחיר ההכרחי. ואתה מאוד מצר על כך. פרסם זאת.

נכון, לא תמיד הפתרון הוא להרוס ולבנות מהיסוד. נכון, חלק מהאנשים שהיו לפניך היו גם הם בעלי בינה וישנה סיבה לדברים שתוכננו ונקבעו. אל תיתן לזה לעצור אותך. להרוס ולבנות תמיד מרשים יותר מעבודה עקבית. זה גם מצטלם טוב יותר. היה אתה גיבור המהפכה, הצטלם על רקע הריסות הישן - אל תטריד את עצמך בשאלה מה יקום במקומו.

אם אתה צריך כסף מהממסד כדי להמשיך למחות נגד הממסד - דרוש מהממסד לעזור לך, הרי שילמת מיסים.

סרב להתבגר. הילחם בעולם המבוגרים האכזר. הילחם באובדן הערכים תוך כדי שאתה מפרסם בשם 'הערכים החשובים לכולנו' יוגורט, בנק או מכונית. מחאות לא מפרנסות את עצמן.

הבע בוז כלפי כל מי שלא נראה לך חתרן.

אמור להם שהם קפוצי תחת.

אמור להם שהם איבדו את הערכים.

אמור להם שהם זקנים ועל כן לא רלוונטיים.

לעולם אל תפסיק ללכת עם האמת שלך, בייחוד כל עוד האמת שלך היא האמת של הרוב. עשה מה שאתה באמת מאמין בו, היה חתרן.

אבל לא בקטע קרינג'י. היה חתרן איפה שזה מקובל. איפה שיש לך גב.

אל תסתכן ותמחה נגד משהו שלא כולם נגדו. אל תפגין בעד משהו שלא כולם בעדו. זה יכול להפוך אותך לקפוץ תחת, לחסר ערכים. לזקן ועל כן לא רלוונטי.

והכי גרוע – זה יכול להפוך אותך ל'לא חתרן'.

אמנם מחקרים אומרים שעדיף להצטער על דברים שעשית ולא על דברים שלא עשית, אבל מחקרים גם אומרים שלא כדאי להקשיב למחקרים אחרים. מחקרים אומרים הרבה דברים. שלם להם והם יגידו שאתה חתרן בדיוק כמו שאתה אמור.

אל תתחכם. לך בדרך שסללו עבורך החתרנים שבאו לפנייך.

חתור תחת מי שממילא ייכנע. אל תחתור איפה שהחתירה עלולה להפוך אותך למנודה חברתית. אתה לא רוצה לצאת תמהוני.

אם חסר לך ביטחון לעג לאחרים וטען שאינם חתרניים מספיק.

והכי חשוב - אף פעם, אבל אף פעם אל תילחם עבור נושאים שבאמת בוערים בך.

הישמר לך מלהתקרב לאפליות מקוממות שנורא בעיניך שלאף אחד לא אכפת מהן. הנח לאחרים לעשות עבודה זאת. יש מספיק קפוצי תחת, חסרי ערכים וזקנים שאין להם תדמית חתרנית לתחזק. הישאר חתרן.


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page