כבר כמה שנים שאנחנו עוסקים בשדכנות במסגרת הפרויקט של תומר וכריס ורבים שואלים אותנו מדוע אנחנו מתמחרים את שירות השידוכים שלנו במחיר כל כך זול יחסית לשוק. עלות פגישה של שעתיים נע סביב 500 שקלים בלבד ובמסגרתה אנחנו מציעים למי שנפגש איתנו לא מעט התאמות. הסכום הזה מאוד תמוה עבור מי שיצא לו לעשות סקר שוק על שירות שידוכים ומצא מחירים הזויים של בין 3,000 - 52,000 ש"ח. גם השתתפות בערבי ספיד דייט שאנחנו מארגנים מתומחרת בכמעט חצי ממחיר השוק וגם במקרה הזה מורמות לא מעט גבות - "איך זה שיש פער כזה במחירים? האם יש אותיות קטנות?". אנחנו טוענים שמחירים נמוכים הם הכרחיים כדי שמיזם הכרויות כלשהו יצליח ואנחנו נסביר מדוע. אבל לפני זה נענה על שאלה אחרת.
האם מוצרים איכותיים יותר הם בהכרח יקרים יותר?
רבים חושבים כשכשהם משלמים יותר - הם מקבלים מוצר טוב יותר. זה נכון בעיקר במקרים בהם מעורבים חומרי גלם יקרים יותר, אבל בעולם ההכרויות אין צורך בחומרי גלם, אלא בעיקר במאגר גדול, בהכרות עם התחום ובמיומנות גבוהה של בעל העסק. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים ובערך הגבוה שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו ויחד עם זאת אנחנו לא חושבים שאם אנחנו מציעים מוצר טוב יותר אז אנחנו בהכרח חייבים לתמחר אותו גבוה. להפך! אנחנו טוענים שדווקא בגלל שהמחירים הם מאוד הוגנים אז מגיע קהל מתאים יותר מה שמקל עלינו ליצור התאמות מדויקות יותר. מעבר לכך אנחנו מאמינים שלא משנה באיזה תחום מדובר, תמיד אפשר להציע מוצר ושירות איכותיים במחירים הוגנים. העובדה הזו נכונה גם בתחום השידוכים וגם במפגשי הספיד דייט וההכרויות שאנחנו מארגנים.
אנחנו מרוצים מאחוזי ההצלחה שלנו, מהפידבקים שאנחנו מקבלים וממגוון ההתאמות שאנחנו יכולים להציע לכל אחד. אנחנו אוהבים לראות את החיוכים בסיום כל ערב ספיד דייט, לקרוא למחרת בווטסאפ מחמאות על איכות הקהל ואופן ניהול הערב וכל אלה מבהירים לנו מעל לכל ספק שאנחנו עושים משהו נכון.
עדיין נשאלת השאלה מדוע לא לתמחר את שירותי ההכרויות במחיר גבוה יותר?
ובכן, יש לכך 3 סיבות:
הסיבה הראשונה - חברתית
שנינו באנו ממקום מאוד חברתי, אנחנו מנהלים קהילת צעירים של מעל ל-50,000 חבר'ה ומארגנים המון יוזמות למען הקהילה. הופתענו מאוד כששמענו לראשונה על המחיר של שירותי השידוכים וערבי הספיד דייט בשוק. מבחינתנו, יש חוסר הגינות בניצול מצוקתם של מחפשי הזוגיות וגביית מחירים מופקעים. בתחילת הדרך כשתומר עדיין ניהל צוותי תוכנה בחברות הייטק, הוא היה נפגש עם רווקים ורווקות בזמנו הפנוי ללא תמורה ומשדך בינהם. רק לאחר שהחליט לעזוב את העבודה כשכיר כדי להתמקד בשידוכים ובסיוע ליצירת זוגיות, התחלנו לגבות תשלום עבור הפגישות. כיום, למרות שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים לתמחר גבוה יותר את השירותים שלנו אנחנו מעדיפים לשמור על מחיר הוגן מתוך ראייה חברתית בין אם מדובר בתחום השידוכים ובין אם מדובר בערבי הספיד דייט. כך אנחנו יכולים להנגיש את השירותים שלנו לקהל רחב יותר שאולי לא היה יכול להרשות לעצמו לשלם סכומים גבוהים.
הסיבה השניה - איכות הקהל
כדי להצליח בתחום השידוכים כדאי שיהיה לשדכן מבחר רחב ככל האפשר של רווקים ורווקות. אנחנו מאמינים שבתחום הזה, כשהמחיר נח יותר, המוצר הופך להיות טוב יותר. למה הכוונה? גם בתחום השידוכים וגם בפעילות הספיד דייט, ככל שנעלה את המחיר פחות אנשים יוכלו להרשות לעצמם להשתמש בשירות שלנו. כשהמחיר הוגן, לעומת זאת, נרשמים יותר חבר'ה לשירות ואז יש לנו יותר מבחר להציע לכל אחת ואחד מהם. זה לא היה אפשרי אם היינו גובים מחיר של אלפי שקלים.
בנוסף לכך, כשהמחיר הגיוני גם איכות האנשים שמגיעים לפגישה גבוהה יותר. יש לא מעט חבר'ה איכותיים שמחיר של אלפי שקלים היה עלול להרתיע אותם מלהגיע אבל במחירים שאנחנו מציעים זה לגמרי אופציה שבאה בחשבון. כאשר המחיר הוא נח - הקהל שמגיע לפגישות איתנו הוא איכותי יותר. גם בערבי הספיד דייט אנחנו תמיד מקבלים פידבקים שהאירוע עלה על הציפיות, הן מבחינת הארגון והאווירה והן מבחינת איכות הקהל שהשתתף. כמובן שכאשר החבר'ה יותר מתרשמים אלה מאלה, נוצרות הרבה יותר התאמות ואנחנו מצליחים לחבר בין יותר זוגות.
הסיבה השלישית - הוצאות שיווק מינימליות
מאז ומתחמיד שדכניות היו מתמחרות את השירות שלהן די גבוה מאחר והיו צריכות להוציא אלפי שקלים על מודעות פרסומיות במדיה הכתובה ובשאר אפיקי הפרסום. בעידן האינטרנט, ובעיקר במקרה שלנו הוצאות השיווק הן מינימליות. מאחר ואנחנו מנהלים קבוצת צעירים ענקית בפייסבוק בשם "צעירי רמת גן גבעתיים" וקבוצה הכרויות נוספת בשם "מה הלו"ז: הכרויות, מפגשי חברים וכיף". כך שאין לנו צורך להוציא סכומי עתק על שיווק ופרסום כדי להגיע לקהל יעד רחב. בנוסף במקום לשכור משרד מפונפן, אנחנו מקיימים את רוב הפגישות בסלון שלנו או דרך הזום. כל אלה מאפשרים לנו להציע ללקוחות שלנו מחיר נגיש יותר.
אנחנו נתקלים במארגני ערבי ספיד דייט שמוציאים הון עתק על פרסום האירועים שהם מארגנים בעוד שאנחנו פשוט כותבים פוסט בקבוצת הצעירים שלנו והאירוע מתמלא בזריזות. זה מה שמאפשר לנו להציע לקהל הרחב ערבי ספיד דייט לצעירים במחירים נוחים.
יצירת מוטיבציה להצליח
לפעמים ההתחלות קשות. בתחילת ההכרות יכול לקרות מצב שאחד הצדדים פחות מעוניין ומתלבט אם לתת צ'אנס או לחתוך ולחזור לחיפושים. מהנסיון שלנו, לא תמיד יש פרפרים בפגישה הראשונה, ופעמים רבות החיבור העמוק נוצר רק בפגישות מתקדמות יותר. לכן חשוב ליצור אצל הצדדים מוטיבציה להמשיך כי ככל שעובר הזמן הקשר בינהם הופך לחזק יותר.
למרות זאת, רבות מהשדכניות הקלאסיות גובות "דמי הצלחה". מה הכוונה? הן מחתימות את הלקוח על חוזה לפיו במידה והקשר ימוסד, ישלם הזוג לשדכנית סכום נוסף על עצם העובדה שהשידוך הצליח. הבעיה עם חוזה כזה היא שהוא יוצר תמריץ שלילי אצל 2 הצדדים שלא להמשיך את הקשר.
אנחנו החלטנו שאנחנו לא רוצים שיהיה לזוגות ששדכנו תמריץ כלכלי לחתוך ולא להמשיך יחד ולכן אנחנו לא גובים כלל דמי הצלחה. אנחנו כמובן נשמח לקבל הערכה כזו או אחרת על ההצלחות שלנו אבל אין לנו שום רצון לשים את זה בחוזה כדי שלשני הצדדים תהיה מוטיבציה מלאה בתחילת התהליך לתת צ'אנס.
"קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף" - חז"ל
לסיכום,
לפן הכלכלי יש כנראה השפעה לא קטנה על גודל ואיכות המאגר ואין לנו ספק שתמחור הוגן משפר משמעותית את סיכויי ההצלחה במציאת זוגיות. זה מאוד לא פשוט להצליח לשדך בין אנשים בעידן הנוכחי, במיוחד אחרי שנים רבות של רווקות אצל 2 הצדדים. הסיבות שציינו מעלה מהוות גורם נוסף שמסייע לנו להצליח במה שאנחנו עושים, בין עם בערבי ההכרויות והספיד דייט ובין אם בעולם השידוכים :)
הכותבים,
אנחנו תומר וכריס, זוג שדכנים שמארגנים גם ערבי ספיד דייט. במסגרת המיזם שלנו - "הפרויקט של תומר וכריס" אנחנו משדכים מתוך מאגר רווקים ורווקות של יותר מ-5,000 חבר'ה וכרגע ניתן להירשם אליו ללא תשלום באתר שלנו.
Comments