top of page

אז מי נולד אחת לארבע שנים?

בוקר טוב לכולם, במסגרת התור החודשי נדון היום במי חוגג יום הולדת אחת לארבע שנים, או במילים אחרות מי הם האנשים המפורסמים אשר נולדו ב-29 לפברואר, תאריך שחל אחת לארבע שנים. מדי בוקר נהיה איתכם בפינת #היוםלפני ונדון באירועי היום השונים, בקבוצת הפייסבוק של צעירי רמת גן גבעתיים.


אז קצת הקדמה ורקע כללי, ה-29 לפברואר הינו יום המופיע אחת לארבע שנים, בשנים אשר מתחלקות ב-4. כלומר 2020, 2024 וכדומה. מתי יום זה אינו מופיע? בשנים של מאות שלמות אשר לא מתחלקות ב-400. כלומר בשנת 2000 כן היה (זה מתחלק ב-400) ובשנת 2100 לא יהיה. אחרי שהבנו את הסוגייה המסובכת הזאת, נדון באנשים שיצאו מופסדים. ולמה? הם נולדו ב-29 לפברואר, כלומר הם חוגגים יום הולדת אחת לארבע שנים. אז מצד אחד הם צעירים לנצח (בגיל 100 הם רק ביום הולדת 25) אבל מצד שני הם לא מקבלים מתנות.

אז מי הם המפורסמים אשר נולדו ביום זה?




נפתח בשחקן האנגלי הנודע, ג'וס אקלנד (1928-2023). ג'וס הופיעה ביותר מ-130 תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה. ג'וס אשר נולד בלונדון, למד בבית הספר למשחק, ולאחר ניסיונות לפנות לתחומים אחרים לתעסוקה שב לעולם המשחק. בין היתר הוא גילם שלל תפקידים בעולם הבמה והמסך. הוא הופיע במחזות זמר שונים ועוד. לקריאה מורחבת.


נמשיך בג'ק לוסמה, מהנדס ואסטרונאוט אמריקאי. ג'ק אשר נולד בשנת 1936 סיים תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל (כמוני 😊) לאחר מכן התגייס לחיל הנתחים  של ארצות הברית, סיים קורס טיס ותואר שני. בשנת 1966 התקבל ליחידת ההכנה לאסטרונאוטים, בין הייתר היה חבר בצוות של אפולו 9, 10 ו-13 (כן הוא היה בחבורת השורדים). למי שמתעניין ולא מכיר הסיפור של אפולו 13.


ונמשיך עם קצת ישראליים, אורי מילשטיין הינו היסטוריון צבאי ישראלי, אשר פיתח את הפילוסופיה של השרידות ועוסק בעיקר בהיסטוריה של מלחמות ישראל (לבטח השנה יש לו הרבה עבודה). בין הייתר פרסם ספרים שעסקו בנושא מלחמות ישראל. אורי, אשר דודתו היא רחל המשוררת(עולם קטן), נולד במטולה וגדל בתל אביב. כבר בלימודיו בתיכון החל לחקור וגילה עניין בתחום מלחמות ישראלים. בצבא היה לחובש צבאי בצנחנים ובהמשך היה היסטוריון החטיבה (בהמשך הוא הודח מהתפקיד ע"י יצחק מרדכי) . במילואים שירת כקצין אקדמאי במחלקת ההיסטוריה של חיל האוויר. הוא למד תואר באוניוורסיטה העברית והקדיש את מיטב זמנו לחקר מלחמות ישראל. בין הייתר לימד בפו"ם, באוניברסיטת בר אילן ועוד. מוזמנים להתרשם מהאתר שלו.


נמשיך עם שלי (שלמה) טימן, שופט בדימוס ומשפט ישראלי. שלי שנולד בתל אביב בשנת 1944, סיים את לימודיו בתיכון חד. בנעוריו השתתף בתוכניות רדיו ובהצגות תיאטרון. בצבא שירת בלהקה צבאית. לאחר הצבא סיים לימודי משפטים באוניברסיטה העברית. בהתחלה עבד כעורך דין ובהמשך פנה לעולם השיפוט. הוא השלים שירות מילואים בבית הדין הצבאי לערעורים (הגיע עד לדרגת אלוף משנה) ובמקביל מרצה במוסדות שונים.


ואחרון חביב, נדב בן יהודה, מטפס הרים ישראלי וצלם טבע בתנאי קיצון. נדב שנולד בשנת 1988, הוא הישראלי הראשון שטיפס לפסגת הר אנאפורנה (בנפאל) והישראלי שכבר הכי הרבה פסגות של מעל 8000 מטר. בין הייתר הוא השתתף גם במשימות חילוץ והצלה. במאי 2018 במהלך טיפוס, הוא נפל ונפצע בגובה 140 מטרים מתחת לפסגה. הוא נחשב תחילה כמת והעביר את הלילה והיום הבאים בתנאי קיצון של מעל 8,000 מטרים לבדו , למחרת זוהה וחולץ כשהוא סובל מכוויות קור ופציעות קשות, הובל לתחנת איסוף ממנה פונה במסוק לבית חולים. אחיו נפל בקרב במלחמת חרבות הברזל.





אז זה הכל לפעם, בטוחה שיש עוד הרבה אנשים מעניינים שחוגגים יום הולדת אחת לארבע שנים, אם אתם מכירים כאלו מוזמנים לספר לי עליהם. ניפגש כל בוקר בפינה הילה.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page