top of page

איך להיות כריזמטי ומה זה בכלל כריזמה?

עודכן: 6 ביוני 2022

היי, כאן תומר וכריס והפעם אנחנו רוצים לדבר איתכם על כריזמה. אחרי שפגשנו המון רווקים ורווקות, שמנו לב שאחת התכונות המרכזיות שמבדילות בין חבר'ה שמצליחים בעולם ההכרויות לכאלה שפחות מצליחים היא הכריזמה. למי שלא מכיר, זו תכונה שהיא שילוב של קסם אישי, יכולת שכנוע וכישורי תקשורת בין-אישית מצוינים. המראה החיצוני הוא אומנם חשוב ופותח דלתות אבל אם אין לך כריזמה, הצד השני עלול לאבד עניין מהר מאוד.

בד"כ כשבחורה מגיעה לפרויקט שידוכים שלנו, אנחנו מראים לה סרטונים של כמה בחורים מהמאגר ומבקשים ממנה להצביע על אלה שמוצאים חן בעיניה. רוב הנשים מצביעות בסיטואציה הזו בדיוק על אותם גברים. אלה אינם הבחורים הנאים ביותר, אלא דווקא הכרזימטיים, בעלי מבט חודר, בטחון עצמי, דיבור רהוט ושלווה פנימית. גם באירועי ספיד דייטינג שלנו הכריזמטיים הם אלה שזוכים להכי הרבה ביקוש.


זו הסיבה שכדאי לרווקים ללמוד איך לפתח כריזמה כדי להצליח יותר בעולם ההכרויות ולכן החלטנו לרכז עבורכם רשימת תכונות של אנשים כריזמטיים בתוספת טיפים שתוכלו לאמץ לפיתוח ושיפור הכריזמה שלכם.


התעניינות והקשבה אמיתית

אנשים בעלי כריזמה יודעים להתחבב על הצד השני וליצור שיחה מעניינת וחיבור אמיתי. הם שואלים שאלות ומקשיבים לתשובות.

נכון שזה נחמד שמתעניינים בכם ומקשיבים לכם כשאתם מדברים? דעו לעשות את זה גם עבור אחרים.

ההמלצה שלנו: תהיו סקרנים. כאשר אתם פוגשים מישהו, התעניינו בו באמת. איך הוא מרגיש? מה הוא אוהב לעשות? תשומת הלב שאתם מקדישים לו תיצור בינכם קשר שיגרום לו לחבב אתכם יותר.


יכולת ביטוי גבוהה

לאדם כריזמטי יש נוכחות ייחודית. הוא בד"כ ניחן בשטף דיבור, אנרגיה גבוהה, הבעות משתנות, אינטונציה משתנה, נינוחות. כשהוא מדבר, אנשים מקשיבים. הוא יודע לנסח את דבריו בצורה רהוטה לפעמים עם תאטרליות מסוימת ולסחוף אחריו אנשים.

ההמלצה שלנו: יכולת הביטוי שלנו ניתנת לאימון. בין אם ע"י עבודה עצמית, קורס דיבור מול קהל, קורס משחק או אימוני דיבייט. אנחנו ממליצים לבחון מהצד איך אנשים כריזמטים מדברים ופשוט להתאמן על לדבר כמוהם. רובם לא נולדו עם היכולות האלה אלא רכשו אותן במהלך הדרך וכמובן שגם אתם יכולים.



יצירת קשר עין

בטח שמתם לב שכשאתם אוהבים מישהו, אתם מסתכלים עליו יותר. אומרים שהעיניים שלנו הן חלון לנשמה. אנחנו מתוכנתים לפרש קשר עין כסימן של אמון ואהדה.

ההמלצה שלנו: כאשר אתם נכנסים לחדר ונתקלים במבט של מישהו, חייכו והמשיכו להביט מבלי להרכין ראש. כאשר אתם משוחחים עם מישהו, שימרו על קשר עין יציב, נעים ומלא בטחון ואל תסיטו את המבט. אם זה קשה לכם אפשר להתאמן בהתחלה על שמירת קשר עין עם כלב, או עם ילד קטן. אפשר לעשות גם תחרות מבטים (מי מחזיק קשר עין כמה שיותר בלי להביט הצידה). זה נטו עניין של תרגול.


ספונטניות וקלילות

יש אנשים שפשוט כיף להיות בחברתם.

הם אוהבים את החיים, לוקחים אותם בקלות ויודעים איך ליהנות מהם. תמיד כיף שיש מישהו בסביבה שהוא חיובי,זורם וקליל והוא גם בד"כ ידביק גם את הסביבה בשמחת החיים שלו. אחד שאם נציע לו לעשות משהו כיפי מחר בערב - רוב הסיכויים שהוא יגיד "יאללה בכיף" ואפילו יציע לצרף עוד חברים.

ההמלצה שלנו: שימו לב שכשמציעים לכם משהו, כמה פעמים אתם עונים "כן" וכמה פעמים אתם עונים "לא". נסו להגדיל את כמות ה"כן". התמקדו בחיובי והשתדלו לזנוח מחשבות שליליות שאינן מועילות.


תשוקה למשהו

אנשים שיש להם תחביבים בהם הם משקיעים את זמנם נתפסים כאנשים מעניינים ומושכים יותר. במיוחד אם הם גם חדורי מטרה כלפי אותה תשוקה שיש להם. דוגמאות? זה יכול להיות כל סוג של עשייה, יצירה, קידום אג'נדה כלשהי, ללמוד לנגן, ספורט או אפילו משחק.

ההמלצה שלנו: קומו מהספה ותתחילו לעשות. אם ברצונכם להיות אנשים מושכים יותר, חישבו איזה תחום הייתם רוצים לפתח. למה אתם מתחברים והתחילו להשקיע בזה זמן באופן קבוע. אתם יכולים למשל לקחת שיעורי גיטרה ולהתאמן פעמיים בשבוע, תתחילו לשחק טניס,

אפשר להתנדב למען מטרה שחשובה לכם. זה יכול להיות כל דבר אבל הרעיון פה הוא לפתח תשוקה לגבי תחום מסוים, להיות חדורי מטרה וללכת איתה עד הסוף.


הומור

חוש הומור זה אחד הדברים שהכי גורמים לנו להתחבר למישהו. חישבו על ההזדהות והחיבה שלכם לסטנדאפיסט שמשתף אתכם באופן הומוריסטי במקרים שקרו לו. חיוכים שוברים את הקרח וגורמים לנו להרגיש בנח.

ההמלצה שלנו: אומרים שכדי להצחיק עליך להיות מסוגל להבין איך אחרים חושבים. לרובנו חולפות בראש מחשבות מצחיקות ולכולנו קורים סיפורים משעשעים. שיתוף המחשבות והסיפורים עם אחרים יגרום גם להם לחייך ואם הצלחתם בזה כבר גרמתם להם לחבב אתכם יותר.


ראפור

ראפ-מה? ראפור היא מילה בצרפתית שמתארת הידברות מתוך אהבה וחיבה. אנחנו אוהבים אנשים שדומים לנו. כאלה שאוהבים את מה שאנחנו אוהבים, מדברים כמונו, ובכלל כאלה שיש לנו איתם מהמשותף. מחקרים מראים שבמהלך שיחה טובה, אנשים מתחילים להיות מתואמים בתנועותיהם באופן לא מודע. מסתבר שזה עובד גם הפוך ואנחנו נחבב אנשים שמותאמים יותר אלינו בדיבור במנח ובשפת הגוף שלהם

ההמלצה שלנו: לנסות לשקף בעדינות את הצד השני. את שפת הגוף שלו, התנוחה, קצב הדיבור והמילים שלו. אם נעשה זאת נכון, הוא כבר באופן טבעי ירגיש מחובר אלינו יותר.


בטחון עצמי

אנשים כריזמטיים מפגינים כלפי חוץ קור רוח, החלטיות בטחון ושליטה עצמית. לרבים מהם יש גם יכולת ורבלית גבוהה והם יודעים לנאום בבטחון ובאופן שאנשים יקשיבו להם.

ההמלצה שלנו: זה בסדר לחשוב טוב לפני שפועלים אבל לאחר שקבלתם החלטה, להיות שלמים איתה ולא להסס. מעבר לכך, בנושא של בטחון עצמי זה בסדר גמור להתנהל על פי האמרה: "fake it until you make it"



לסיכום

אין לנו ספק שעם קצת מאמץ ותרגול כל אחד יכול לשפר ולהעלות את הכריזמה שלו. בשורה התחתונה זה תלוי רק בכם. אם תתחילו לאמץ חלק מההמלצות אנחנו בטוחים שתוכלו להתחיל ולראות שינוי בקרוב מאוד. אין לנו ספק שלמחפשי הזוגיות שבינכם זה מאוד יכול לעזור בהכרות עם אנשים חדשים. שיהיה בהצלחה!!

"בין אם אתה חושב שאתה יוכל ובין אם אתה חושב שאתה לא יכול – אתה צודק"

הנרי פורד


מי אנחנו? תומר וכריס, שדכנים ומאמנים ליצירת זוגיות. אנחנו מציעים למחפשי הזוגיות שבינכם לא רק ייעוץ וליווי בדרך למציאת פרטנר\ית לחיים אלא גם משלבים זאת עם שידוכים מתוך מאגר של מעל ל-4,000 רווקים ורווקות כך שקל לנו למדוד את ההצלחה של הלקוחות שלנו באופן פרקטי.


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page