top of page

הרשמה לחתונה ממבט ראשון, האם כדאי לנסות?

עודכן: 27 בנוב׳ 2023

כשאנחנו צופים בחתונה ממבט ראשון, רבים מאיתנו מדמיינים מה היה קורה אם אנחנו היינו שם במקום אחד המשתתפים בתכנית. בשנים האחרונות פונים אלינו לא מעט רווקים ורווקות שקיבלו הצעות להשתתף בפורמט, ושאלו אם לדעתינו כדאי ללכת על זה.

אז... האם זה מומלץ? מה היתרונות והחסרונות של השתתפות בתכנית?


הנה הדעה שלנו המתבססת גם על סקר שערכנו בקרב רווקים ורווקות על הנושא...

להשתתפות ב"חתונמי" יש כמה אספקטים שחשוב להתייחס אליהם לעומק לפני שמחליטים להירשם.

  • חשיפה

  • ייעוץ וליווי

  • שידוך

  • מחויבות

  • המצלמות

אנחנו נתייחס לכל אחד מהם בנפרד:


החשיפה הטלביזיונית

החשיפה היא כנראה הפרמטר שמרתיע הכי הרבה צעירים מלהשתתף בתכנית. מסקר שערכנו, לא מעט רווקים ורווקות ציינו שהם היו משתתפים בפורמט כזה בשמחה אם הוא לא היה משודר הטלביזיה. הסיבה לכך היא כמובן החשיפה שהופכת את המשתתפים למאוד מדוברים בכל רחבי הארץ וכמובן ברחבי הרשת, וכמו שאנחנו יודעים, השיח ברשתות החברתיות יכול להיות מאוד פוגעני ומרושע. אחד הנשאלים הביע את החשש שלו מכך שמשפט שלו יהפוך ל"מם" שירוץ באינטרנט וכל המדינה תצחק עליו.


אגב, לחשיפה יש גם יתרון אחרי התכנית. אתה הופך להיות סלב, מכירים אותך בכל הארץ וכנראה שאם יש לך מה להציע - גם תוצף בלא מעט פניות לאחר שהתכנית תסתיים. אחת הבנות הוסיפה ש"זה שווה בעיקר בשביל לקבל חיקוי בארץ נהדרת".

אחת הנשאלות סיכמה את נושא החשיפה: "בהתחשב בכתישה האכזרית שכולם שם עברו ברשתות החברתיות, עדיף להשאר רווקה לנצח ולא להשתתף בתכנית... אם הפורמט לא היה מצולם, אז יש מצב שהייתי הולכת על זה (:"

ייעוץ וליווי

ליווי של גורם מיומן ובעל נסיון הוא חלק מאוד משמעותי מגורם ההצלחה. רוב הנשאלים מייחסים חשיבות רבה לייעוץ של המומחים בפורמט הטלביזיוני שמאפשר להם להבין יותר את הצד השני ואת ההנהלות של עצמם בתוך קשר. נתקלנו בלא מעט סיטואציות שזוגות רצו לחתוך ודווקא הטיפים והייעוץ גרמו להם להמשיך ולנסות, ולפעמים גם להצליח. בנוסף, משתתפי עבר בתכנית ציינו שמה שלמדו בתכנית הפך אותם להרבה יותר בשלים לקשר.


ההתאמות עם הפרטנרים שהפקת התכנית בחרה לשדך, לא בהכרח נתפסות מוצלחות בעיני רוב הקהל. בין אם בגלל אחוזי ההצלחה הנמוכים בעונות הראשונות, ובין אם בחוסר עניין הדדי משווע של חלק מהזוגות מהרגע הראשון. ב"ארץ נהדרת" אפילו צחקו על זה שמישהי אמרה שהיא לא בררנית ואין לה בעיה שישדכו לה כל אחד, העיקר שלא יהיה ג'ינג'י. ההפקה כמובן שדכה לה ג'ינג'י :)

בעידן של אפליקציות, רבים מהרווקים והרווקות חושבים שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים ושבן הזוג המבוקש נמצא החלקה אחת ימינה מהם. זה מסביר את אחוזי השימוש האדירים בטינדר, קיופיד, באמבל ודומיהם. רבים חוששים שהשידוך שיוצע על ידי התכנית יהיה פחות מוצלח מבני הזוג שיוכלו להשיג בכוחות עצמם באמצעות אפליקציות הכרויות.


מחויבות

בעצם ההשתתפות בתכנית, המשתתפים מתחייבים בפני ההפקה, בטקס מול משפחתם, החברים ועצמם לתת צ'אנס אמיתי לפרטנר שיוצמד להם. המחויבות הזו היא כנראה חלק מהותי בהצלחה. בכל העונות ראינו שרוב הזוגות לא מצאו חן אחד בעיני השני בשבוע הראשון והחיבור נוצר רק לאחר כמה פגישות. אפשר להסיק מכך שבעולם האמיתי, קשרים מוצלחים רבים היו נחתכים עקב היעדר מחויבות לפחות אצל אחד הצדדים. אחת הבנות ציינה מה שרבים חושבים על כך שהפורמט כולל מחויבות: "לא חושבת שהייתי מסוגלת להמשיך אם היו מתאימים לי מישהו שהוא לא לטעמי".


משחק מול מצלמה

המצלמות משפיעות לטוב ולרע על התהליך. כשאת יודעת שעם ישראל מאזין לכל מה שאת אומרת - את כנראה תתתבטאי אחרת והאותנטיות של כל התהליך תיפגע. זו הסיבה שאנחנו רואים בכל מיני תכניות ריאליטי שחלק מהמשתתפים פחות מחויבים לתהליך ובעיקר מנסים למצוא חן בעיני המצלמה אחרי שעברו קורס משחק. גם בחתונה ממבט ראשון אנחנו התרשמנו מלא מעט חבר'ה שנהנים מהחשיפה והפלרטוטים עם המצלמה כשהם יודעים שלזוגיות המדוברת אין שום שמץ של סיכוי להצליח. אתם בטח יכולים לחשוב על כמה דמויות שאנחנו מדברים עליהם כאן...


התערבות ההפקה

תכניות ריאליטי בטלביזיה בנויות כדי להשיג רייטינג שבזכותו אפשר למכור פרסומות. לכן הן דואגות להציג את כל מה שקרה בצורה מוקצנת יותר כדי שתהיה גם מעניינת יותר. זה אומר שגם אם אתם שלמים עם מי ומה שאתם - אי אפשר לדעת איך תצאו משם. לאחרונה נשמעו עדויות של משתתפי עבר על עריכה מגמתית של החומרים שדאגה להציג אותם בצורה שלילית כדי להעלות את העניין ואיתו את הרייטינג. החוזה הדרקוני שחתמו עליו מבטל את היכולת שלהם לעשות משהו בעניין. אין לנו ספק שההפקה מעוניינת בהצלחת הזוגות אבל לא פחות מעניין אותה להגדיל את הרייטינג כדי למקסם את הרווח שלה.



לסיכום אז אם פנו אליכם מלהקים ומלהקות של חתונה ממבט ראשון, מעבר לסיפור מגניב לספר לחבר'ה כדאי לעשות לא מעט חשיבה לפני שאומרים "כן":

  • איך אני אתמודד עם מצלמות שעוקבות אחרי לכל מקום במשך תקופה ארוכה?

  • בהסתמך על העבר של הצוות, האם אפשר לסמוך עליו שיבחר לי פרטנר מתאים?

  • האם אהיה מסוגל להתחייב במידה ויחברו לי מישהו שיהיה רחוק מהטעם שלי?

  • האם אני מוכן להקשיב לעצות של מומחים או שאני יודע הכי טוב?

  • האם אוכל להתמודד עם תגובות פוגעניות ברשת האינטרנט?

  • האם אני בנוי לוותר על האנונימיות שלי ולהיחשף בקנה מידה ארצי?

  • עד כמה אני סומך על הפקת התכנית ועל העריכה שתיעשה?

יש כאלה שכל מה שחסר להם כדי למצוא את האחד זה רק להיחשף למבחר גדול והם צריכים לשאול את עצמם שכאלה חשובה:

  • לפני שאני יוצא להרפתקאה הזו, האם ניסיתי את עזרתו של משרד שידוכים מודרני, סטייל הפרויקט של תומר וכריס, או לחלופין איזה ספיד דייט עם 20 פרטנרים פוטנציאלים?

אחרים שיוצאים לדייטים אבל לא מצליחים להתקדם בהם, אמורים לשאול את עצמם שאלה אחרת:

האם לא עדיף לי פשוט למצוא גורם שיקיים איתי מפגשי ליווי ליצירת זוגיות שלא מול המלצמות.


אז לכל המתלבטים, אנחנו מאמינים שאחרי שתענו לעצמכם על כל השאלות האלה, תדעו אם אתם רוצים לנסות ולהתקבל לתכנית. במידה וכן - אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה ונשמח לעזור במידת הצורך.


תומר וכריס


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page