top of page
  • כריס

האם כדאי לנסות שיעורי גיטרה בקבוצה?

עודכן: 5 בנוב׳ 2020

רבים מאיתנו מנהלים רשימה של דברים שהיו רוצים להספיק לעשות עד גיל 30. גם לי היתה רשימה כזו וכמובן שלא הספקתי הכל. מה שכן היה חשוב לי להספיק לסיים לפני גיל 30 זה ללמוד לנגן בגיטרה. את הגיטרה שלי קניתי כבר בגיל 26 אבל רק בגיל 29 נרשמתי לקורס גיטרה בקבוצה. רציתי לספר לכם קצת מה היה שם ולמה אהבתי את הקונספט.


בעקרון לרבים מאיתנו יש את החלום לנגן בגיטרה אבל תמיד יש לנו תירוץ כלשהו למה אנחנו לא מתחילים ללמוד. בתור אחת שגם למדה לנגן בפסנתר באופן פרטי וגם למדה לנגן בגיטרה בקבוצה, אני רוצה לספר לכם על היתרונות של למידה בקבוצה, ולמה דווקא בגיטרה:


למה דווקא בקבוצה?

המחיר - מי לא אוהבת לחסוך? אם אפשר לשלם פחות ועדיין להשיג את אותה המטרה אני תמיד בעניין :) בהשוואה ללמידה אצל מורה פרטי באחד על אחד המחיר של לימודי גיטרה בקבוצה הוא הרבה יותר זול. אפשר להסתכל על זה גם בצורה שאפשר באותה עלות ללמוד יותר מפי 2 שעות יותר (למשל 16 שעות בקבוצה במקום 8 שעות ב1 על 1).


מוטיבציה - מי שמכיר אותי יודע שבכל תחום אני תמיד מנסה להיות כמה שיותר טובה, אבל פה הנגינה הקבוצתית ממש נותנת לי מוטיבציה להתאמן בבית כדי שבכיתה אוכל להראות את היכולות שלי ולדייק בנגינה כמה שיותר. כמובן שבכל קבוצה יש טובים יותר וטובים פחות וזה מצוין, כי כל אחד יכול להבין איפה הוא נמצא יחסית לכיתה, אם הקצב תקין או שכדאי להתאמן יותר. כשהמורה שואל מי התאמן בבית וכמה זמן אז כיף לי להגיד בגאווה "אני"!!


חברים - יש קבוצת ווטסאפ עם כל החבר'ה שלומדים איתך ואפשר להתייעץ איתם לגבי אקורדים, או כל דבר מאתגר שנתקלים בו. בזמן הפנוי אפשר גם להיפגש ולהתאמן יחד על שירים. חוץ מזה, בזכות הקורס הכרתי כמה חברים חדשים. כל החבר'ה בקבוצה היו פחות או יותר בגילי. נרשמתי לקורס שיועד בעיקר לצעירים סביב גילאי 30 (של מה הלו"ז). בנוסף, כולנו גרים פחות או יותר באותו אזור אז זה ממש נח.


התמדה - יש אנשים כשקשה להם מוותרים, דוחים או מפסיקים אבל לא אנחנו. יש לנו אחד את השני ואנחנו מעודדים זה את זה וגם אם לפעמים קשה, מגיעים לשיעור ויחד עם החברים הכל משתפר.


פחות טעויות - כשכולם מנגנים יחד את אותו השיר ואת מנגנת את האקורד בצורה לא נכונה, את יכולה מיד לשים לב ולתקן. זה מאוד עוזר להיות מדויקים יותר, שזה דבר שאין בשיעורים פרטיים.


טעם של עוד - גם כשהקורס מסתיים יש עם מי לנגן. אחרי שבמהלך השיעורים פגשנו והתחברנו לחברים שבקבוצה, יצאנו לבארים לבלות אחרי שיעורים וגם נשארנו בקשר אחרי שהקורס נגמר. מדי פעם אנחנו נפגשים בבתים ובפיקניקים לנגינה משותפת.


למה דווקא גיטרה?

גיטרה זה כלי כיפי שאפשר לקחת בקלות לכל מקום. כשפוגשים מישהו עם גיטרה ישר מרגישים שיש לכם שפה משותפת. העלות של גיטרה וקייס היא 180 שקלים (אחלה מחיר יחסית לכיל נגינה). צעירים מאוד מתחברים לגיטרה בפיקניקים, קומזיצים ומסיבות.


למה דווקא עכשיו?

לרובנו יש יותר זמן פנוי בתקופת הקורונה כך שקל יותר להתאמן. אני גם לא יודעת איך להסביר אבל כשאני מנגנת תמיד משתפר לי מצב הרוח וזה ממלא אותי באנרגיות. חוץ מזה - אם לא עכשיו - אימתי?



אז כמו שאתם מבינים, אני ממליצה על שיעורי גיטרה קבוצתיים כמעט לכל מי שאני פוגשת. יכולה להמליץ במיוחד על המדריך שאני למדתי אצלו, שי עומר. הוא מלמד ברמת גן במסגרת הקורסים והפעילויות של מה הלו"ז. אחת לכמה חודשים נפתח מחזור חדש והמחיר ממש נח מעולה (קורסים דומים מתומחרים סביב 1500 ש"ח והמחיר הוא זול כי יש שיתוף פעולה עם קבוצת צעירי רמת גן גבעתיים). בקישור אפשר אפשר למצוא פרטים על שיעורי גיטרה בקבוצה שמרוכז ע"י המיזם מה הלוז, במקום שאני למדתי בו. אפשר גם לשלוח הודע ווטסאפ באמצעות הקישור הבא.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page