top of page

השבוע לפני 6.6-12.6

עודכן: 10 באוג׳ 2020

אז איך עבר השבוע? אתם עדיין חיים בעידן הקורונה או שנמאס לכם מזה? הכי הרבה אפשר לשלם לגרוטו כסף.. שמעתי שזה מסדר ביטול בידוד.. אז ככה, השבוע היה לנו מעניין בהיסטוריה גם של העולם וגם של ארצנו הקטנטונת.. אז נתחיל.


נתחיל באזור הקרוב לנו, כלומר מדינת ישראל. השבוע התרחשה מלחמת ששת הימים. שבוע שעבר דיברנו על פתיחתה המוצלחת של המלחמה במבצע מוקד. המלחמה נמשכה עד העשירי ליוני ובמהלכה צה"ל מצליח להגדיל משמעותית את שטחה של מדינת ישראל. רק להבין את גודל השינוי, לפני המלחמה אנשים היו בטוחים שסוף העולם מגיע ואוטוטו כל מדינות ערב משמידות אותנו.. ואחרי המלחמה עם ישראל התהלך ברחובות כאילו הם "מלך העולם". אירוע חשוב ומשמעותי במלחמה התרחש ב- 7.6: יום שחרור העיר העתיקה. אני אישית לא בן אדם דתי, אבל בכל זאת לאירוע הזה יש משמעות. לפני כמה שנים בקורס קצינים שמעתי ההקלטה של "קול ישראל" מדיווח ישיר באירוע וזה מאוד התקשר לי לנושא (כן השדרן היה עם הכוחות שכובשים.. עיתונאי שטח כמו שאומרים). השידור הישיר בכיבוש העיר העתיקה במלחמת ששת הימים.

באותו יום (בהפרש של כמה שנים), התרחש מבצע אופרה בשנת 1981. אז למי שלא מכיר, מדינת ישראל גילתה שעיראק מפתחת נשק לא קונבנציונאלי, אז במקום לעשות מסיבות עיתונאים (ועל הדרך לפרסם את קרביץ.. גם זה חשוב) בגין שלח מטוסי קרב שפוצצו את הכור.. ואחרי שכולם שבו בשלום לארץ הוא גם הופיע בחדשות באותו יום והודיע חגיגית לכל העולם "אנחנו ההינו שם..". היו ימים שהיה פה שלטון ומנהיגים.. בכל אופן המבצע הזה די מסובך, גם כי הוא דרש תדלוק אווירי, גם כי לא היו חסרות מערכות הגנ"א בעיראק (במקרה רשת התקשורת שלהם לא עבדה באותו יום.. מעניין באמת), ושוב כמו במבצע מוקד חיל האוויר הישראלי הראה לכולם מי בעל הבית.


ונעבור קצת לעולם החיצון (בכל זאת אנחנו ג'וק במזרח התיכון..) אז ב 6.6 זה D DAY. מה זה D DAY? זה יום פלישת בעלות הברית לאירופה במלחמת העולם השנייה דרך נורמנדי. הייתה שם הטעיה מכוונת לגרמנים, הייתה צליחה מוצלחת של הרבה כוחות צבאים והמבצע הוכתר בהצלחה. כמובן למי שהנושא מעניין אותו אפשר לטוס לצרפת ולערוך שם טיולים (ההורים שלי נסעו לשם ומאוד התרשמו). כמובן זה לא יכול להיות בעידן הקורונה.. אולי שנה הבאה, לא נורא.

קריאה אודות הטיולים בנורמנדי. אירוע נוסף ומשמעותי בתשיעי ליוני 1997 הונג קונג חוזרת לסין אחרי 100 שנים של שלטון בריטי. אז בקצרה, הבריטים קנו מסין את העיר הונג קונג למשך מאה שנים (וכמה מפתיע) אחרי מאה שנים העיר חזרה לשלטון סין (רק אני מופתעת שעמדו בהסכם הזה?) עד היום הונג קונג זה לא ממש סין, בכל זאת מדובר בעיר מודרני ומתקדמת ולא ממש מדינה קומוניסטית.




ולסיום השבוע עיתון YNET חגג 20 שנה לקיומו. מישהו יכול לדמיין את חייו בלי YNET? כאילו אשכרה ההינו רואים חדשות בטלוויזיה (והיו אנשים ששומעים ברדיו) ואני לא מדברת על עיתונות כתובה (למי ששאל לי יש עד היום מנוי לידיעות).

אז זה הכול לשבוע.. שיהיה שבוע טוב ושבת שלום!


הילה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page