top of page

קבעתם דייט בזום? 11 טיפים לדייט מוצלח בוידאו

עודכן: 14 באוק׳ 2020


זה התחיל בתקופת הקורונה אבל עם הזמן זה נכנס יותר ויותר לקונצנזוס - דייטים בזום.

היתרונות: אפשר להתרשם מהצד השני, גם מהמראה, גם משפת הגוף וגם מהקול שלו, לא צריך להזיז את האוטו, אי אפשר להידבק בקורונה, קל יותר לסיים אם הדייט במידה וזה לא מתאים, מזג האויר לא יכול להרוס והכי חשוב - אפשר להימנע מהטקס המביך של תשלום החשבון.

החסרונות: קשה לנחש מה הגובה ומבנה הגוף של הצד השני, אי אפשר להשתמש בחוש הריח ואין אפשרות למגע.


אז אם אפשר להנות מכל היתרונות האלה ואולי אפילו להצליח לייצר אינטימיות בלי להיפגש פיזית אז אולי זה רעיון לא רע בכלל לנסות דייט דרך פלטפורמת וידאו כזו או אחר. בתור כאלה שמארגנים המון אירועי הכרויות בזום - החלטנו להכין לכם 11 טיפים לדייט מוצלח בזום.


  1. מצלמה - חשוב שהצד השני יראה אותך באופן ברור ולא מטושטש. כדאי להשתמש במצלמה טובה. איך יודעים? אפשר לבדוק איך אנחנו נראים במצלמה לפני הפגישה. בדרך כלל מצלמות הסלפי של הטלפון הנייד טובות יותר מאלה שמגיעות עם הלפטופ, אבל כל מקרה לגופו וכדאי לבדוק את זה לפני הדייט. מבחינת מיקום המצלמה, כדאי להציב אותה בגובה העיניים שלנו ועדיף שהיא תעמוד על משהו יציב כדי שלא תזוז תוך כדי השיחה.

  2. תאורה - כדאי שהצד השני יוכל לראות את הפנים שלנו כמו שצריך. תאורה מאחור תטיל צל על הפנים שלנו ולכן מאוד שתהיה תאורה טובה מלפנינו שתאיר את הפנים שלנו, מנורת שולחן בד"כ עושה את העבודה. גם כאן כדאי כבר לפני הדייט לעשות בדיקה של איך אנחנו נראים.

  3. מקרופון - אחד הדברים המעצבנים זה כשלא שומעים טוב את הצד השני וצריך כל הזמן לומר "מה?", "לא שמעתי מה אמרת". זה יכול ממש להרוס את הדייט. לכן כדאי לוודא שגם המרקופון וגם הרמקולים שלנו מחוברים כמו שצריך ומספיק טובים. אפשר לבדוק את זה באמצעות האפליקציה עצמה ואפשר פשוט לדבר עם חבר טוב ולוודא שהוא שומע אותנו כמו שצריך.

  4. חיבור אינטרנט יציב - נראה שבכל אחד מאירועי ההכרויות שארגנו בזום, היה משתתף או שניים בעלי חיבור אינטרנט פחות יציב. המשמעות היא שאנחנו שומעים אותו קצת מקוטע או שהוא אפילו עלול להתנתק מהשיחה מדי פעם. לכן כדאי לוודא שחיבור האינטרנט יציב. אם אנחנו מצליחים לראות סרטונים ברשת בלי בעיה אז זה אמור להיות בסדר. אפשר לבדוק את קצב הגלישה שלנו באמצעות האתר הזה (כדאי שיהיה מעל 10Mbps). אם האינטרנט הביתי שלכם איטי מדי יכול להיות שגלישה מהנייד כן תהיה מספיק מהירה. טיפ למתקדמים: אם יש איטיות אפשר לנסות להוריד את הוידאו שלכם כי הוא יחסית כבד על הרשת והסאונד יותר קל.

  5. סוללה - בלפטופים בשלב מסוים תיגמר הסוללה. שווה לדאוג שהמטען יהיה בסביבה. במידה ואנחנו משתמשים בטלפון הנייד, חשוב לזכור להטעין אותו לפני השיחה. זה לא נעים כשאנחנו רצים באטרף לחפש מטען או כששיחה מתנתקת באמצע :)

  6. תפעול האפליקציה - חשוב לדעת לתפעל את האפליקציה, לפתוח ולסגור מצלמה ומיקרופון (מיוט), לרשום את השם שלך, אולי אפילו לשים רקע מגניב. לגבי רקעים, יש רקעים מגניבים ומשעשים ויש כאלה שחוקים. לפעמים הם נראים טוב ולפעמים ממש מוזר (תלוי ברקע שלנו) ולכן גם אותם שווה לבדוק לפני השיחה. כשיש רעשי רקע בצד שלנו, מומלץ ללחוץ על השתק (מיוט) עד שהם יחלפו כדי שלא יפריעו למהלך השיחה.

  7. הרקע מאחור - בדייט מתרשמים מכל פריט מידע אפשרי שיכולים לאסוף לגבי הצד השני. אם יש קיר מאחורינו - כדאי שתהיה עליו גם איזה תמונה יפה. אם המצלמה פונה לכיוון החדר, הדייט שלנו ממש יכול לראות את הדירה שאנחנו גרים בה. במקרה כזה חשוב שהדירה תהיה מסודרת, אם הרקע הוא ארונית ספרים, אז שלא יהיו מבולגנים. אם יש לנו חתול והוא מטפס עלינו באמצע, זה יכול להיות נחמד אם הדייט שלנו יראה אותו במהלך השיחה (מה שלא קורה בדייט ראשון רגיל). אם יש בחדר כלב זה גם מגניב, רק שלא נצטרך לבלות את השיחה בנסיונות להשתיק את הנביחות שלו...

  8. לבוש - זה שאנחנו בבית לא אומר שמצופה מאיתנו לבוא בפיג'מה. מומלץ להתקלח, להסתרק ולהתלבש יפה, גם בשביל ההרגשה הטובה שלנו וגם כדי להיראות טוב בעיני הצד השני. יש כאלה שאפילו שמים בושם למרות שהצד השני לא יכול להריח :)

  9. נימוסים - חשוב לכבד את הצד השני. אם אנחנו קובעים שעה חשוב להגיע בזמן, ממש כמו בדייט רגיל. צריך לקחת בחשבון שלוקח זמן להדליק את המחשב ולהתחבר. חשוב לבחור מקום שנח לכם לשבת בו. יחד עם זאת, חשוב לשבת ישר ולא להיזרק על איזה ספה או לדבר תוך כדי טיולים בבית.

  10. שתיה - כמו בדייט רגיל, מומלץ לתאם מראש אם אנחנו יושבים על קפה או על בירה. גם אם לחלקכם זה נראה מוזר, לבחירה של מה שותים יש משמעויות של באיזה ראש באים לדייט. את הבירה או הקפה שווה להכין מראש כדי שלא תצטרכו לקום באמצע. גם יין זה אחלה אופציה ואפשר ממש לעשות לחיים למרות שאנחנו בזום. כדאי לאכול לפני כדי שלא נהיה רעבים במהלך הדייט. כן מקובל לשים לידינו משהו קטן שאפשר לנשנש תוך כדי שיחה...

  11. מהלך השיחה - לדבר בקול רם ולוודא עם הצד השני שהוא שומע אותנו טוב. להסתכל בעיניים של הצד השני כדי שהוא ירגיש שאנחנו איתו (לכן הצענו לשים את המצלמה בגובה העיניים). שימוש בהומור תמיד עוזר, אפשר לצחוק על הסיטואציה כדי להקליל את האווירה. אפשר למשל לדבר על מה הדור שאחרינו יחשוב על דייטים בוידאו. האם זה יהיה הסטנדרט או שהם לא יבינו איך לעזאזל עשינו את זה.


ומה עושים בדייט השני?


אם הדייט הראשון עבר בהצלחה ואנחנו רוצים להמשיך לדייט שני, עדיף כמובן לעשות אותו פרונטלי. אבל אם אין אפשרות כזו, בין אם בגלל הקורונה, המרחק או כל סיבה אחרת, כדאי שהדייט השני יהיה קצת שונה. אפשר להכין איזה סרט לראות יחד, או אולי סטנד אפ. יש כאלה שמעדיפים לשחק משחקי קופסא שונים בגרסא האינטרנטית שלהם (ידעתם שיש קטאן אונליין?). בהמשך אפשר אפילו לעשות בינג'ים של סדרות יחד. הבעיה העיקרית היא שאי אפשר להתחבק תוך כדי צפיה :)


ואם קשה לי להשיג דייט?

טוב ששאלתם. אז יש כמה דרכים. לחובבי אתרי ההכרויות, הנה רשימה של אפליקציות ואתרי הכרויות נפוצים. במידה וזה פחות עובד לכם ואתם רוצים לנסות משהו אחר אנחנו ממליצים לנסות את שירות השידוכים שלנו - הפרויקט של תומר וכריס בו נוכל לחבר לכם התאמות מתוך מאגר של 2,500 צעירים וצעירות שרשומים אצלנו.

חוץ מזה יש גם פעילויות בהן אפשר להכיר המון רווקים בערב אחד בין אם זה ספיד דייט פרונטלי או מפגש הכרויות בזום שאנחנו מארגנים (פרטים אפשר למצוא ממש פה באתר).


שיהיה בהצלחה לכולם!!!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page