top of page

שכירות בזמן הקורונה

אחת מחברי קבוצת "צעירי רמת גן גבעתיים" תהתה האם באמת החבר'ה הצעירים שילמו פחות שכר דירה בתקופת הקורונה, בכל זאת משבר כלכלי והכל.

חלק מהתשובות היו מרגשות במיוחד אז החלטנו לשתף אתכם בכמה מהן:


בעלי דירה מתחשבים במיוחד:

- שלומי מספר: למזלי זכיתי בבעל דירה נדיר ! אדם מדהים !!! בפרוץ הקורונה הוא הרים אלי טלפון ומשפט הפתיחה שלו היה : "איך אני יכול לבוא לקראתך?". לפני תשלום השכירות הוא התקשר ואמר לי : "שוחחתי עם אשתי והחלטנו לגבות ממכם חצי משכר הדירה (2150 , במקום 4300)". ככה במשך חודשיים , בנוסף, הוא גם שאל אותי עם אני צריך כסף עד שהמצב ישתפר (הייתי בחל"ת). אדם נמדד בשעות קשות , והוא ללא ספק הגיב לסיטואציה מעבר למצופה !!! אדם עם לב רחב , בעל הדירה שלי יצא מלך 👑" - גם גלי מספרת על חוויה דומה: "יש לי בעלת דירה מדהימה, אישה משכמה ומעלה. תמיד תמיד תקשיב, תעזור, תעשה. היא הורידה לי מיוזמתה חצי מהשכ"ד לחודשיים. יש אנשים טובים בעולם הזה. היא מרגשת אותי כל פעם מחדש."

- ערן משתף: "בעל הדירה שלנו היה לארג' והציע מיוזמתו להוריד לנו 15% מהשכ"ד, שזה 650 שקלים. מאז הוא שואל אותנו מפעם לפעם מה המצב שלנו, איך מסתדרים, מה עם הילד וכו'. הוא פשוט תותח, אין דברים כאלה"

וגם לשירין הורידו 20% משכר הדירה מבלי שביקשה :)


ויש כאלה שהעניקו הנחה לאחר בקשה של השוכר:

- עדי מספרת: "בקשתי הנחה בגלל המצב ובעל הדירה הסכים. הוא הוריד לי שליש מהשכר דירה לחודשיים והחודש הנוכחי גם נתן הנחה של רבע מחיר."

- גם שלי בקשה הנחה וקיבלה: "יש לי בעל בית מהמם. האמת תמיד היו לי... מאז שאני מתגוררת אצלו הוא תמיד מתקשר לשאול לשלומי. חששתי קצת אבל הרשיתי לעצמי לבקש (בלי לצפות ליותר מדי) ושמחתי כשסיפר לי שהוא יוריד את שכר הדירה ב-1,000 שקלים לחודש:) "

- וגם ספיר משתפת: "בעלת הדירה הורידה לי חצי משכר הדירה באופן חד פעמי. עדכנתי אותה שאני לא עובדת אבל לא ציפיתי לכך למרות שביקשתי. היא הסכימה באדיבותה הרבה!


והיו גם כמה סירובים

- ג'ני משתפת: "אני ביקשתי אך זה הנכס היחיד שלהם ולא התאפשר להם לבוא לקראתי, כמובן שקיבלתי בהבנה וחיפשתי פתרונות אחרים."

- ליאור מספר שבעלת הדירה לא ממש באה לקראתו: "היא לא הסכימה לעשות הנחה אבל הסכימה להלוות לי 500 ש"ח. זהו."

- וגם שלי סיפרה שביקשה אבל לא הצליח לה.

- הגדילה לעשות אלינור שפשוט החליטה באופו חד צדדי: "אני הצבתי לבעל הדירה עובדה שאין לי את כל הסכום החודש ועשיתי העברה בנקאית של 2/3 מהסכום. לא היתה לו ברירה אלא לקבל את זה."


ולפעמים דווקא השוכרים היו מאוד הוגנים

- יסמין מספרת: "בעלת הדירה שלנו הציעה לבוא לקראתנו במחיר. סרבנו בנימוס כי אני המשכתי לעבוד כל הזמן הזה"

- קרן מספרת על התחשבות הפוכה שלה בבעלת הדירה: "בעלי ראה שהיא לא הפקידה את הצ'ק. שאלנו אותה אם הכל בסדר והבנו שהיא לא יכלה להפקיד אותו בגלל שלא יצאה מהבית. בחודשים האלה עשינו לה העברות בנקאיות במקום הצ'קים."

- גם יפעת משתפת שלא ביקשה הנחה כי היא לא חושבת שהוא צריך: "כמוני כמוהו. גם אני וגם בעל הדירה נפגענו בסיטואציה שעוברת על כולם.. זה לא שהם אנשים עשירים.."

- דניאל מסביר: "צריך לומר שזה בסדר גמור שבעל דירה יסרב לבקשה להוריד את שכר הדירה, אפילו בתקופה כזו. זו הפרנסה של בעלי הדירות וכמו שלנו קשה בזמן הקורונה אז גם לבעלי המיכל משתפת:דירות יכול להיות קשה."

חלק מצעירי רמת גן גבעתיים הם בעלי דירות בעצמם:

- מיכל משתפת: "אנחנו ויתרנו על 50% מהשכירות מאז פברואר ועד ספט' (השוכרים הם צעירים בעלי עסק שבקושי שורדים)"

- גם יעל משכירה דירה בעצמה: "כבעלת דירה וכשוכרת דירה לא הורדתי במחיר ולא הורידו לי במחיר, גם לא ביקשתי וגם לא ציפיתי. כמו שאני צריכה לשלם משכנתא, כך השוכרת שלי צריכה את הכסף גם.."

- 2 בעלי דירות נוספים שיתפו שגם הם החליטו לתת הנחה...

והיו עוד מלא דוגמאות מרגשות

- אייל: "בעלי הדירה שלנו כבר חודשיים שלוקחים לנו 1000 במקום 3500 אנשים עם נשמה גדולה שלא חייבים לנו כלום (מדובר בדירה 3 חדרים)" - עמית: "בעלת הדירה באה לקראתנו למרות שגם לה זה היה קשה! בכללי זכינו בבעלי דירה מדהימים!"

- אלמוג: "בעלי הדירה של חברה שלי פשוט וויתרו לה על חודש אחד של שכירות, זה היה מדהים בעיניי" - אליתום: "יצאו אלופים.. הוריד לנו ב 1000 שקל לחודש"

- אלעד: "ויתור על חודשיים שכירות והורדה של 15 אחוז עד סוף השנה."

- דניאלה: "בעל הדירה שלי יצא מלך, ויתר לי על חודש"

- ירדן: "בעל הדירה הוריד לי את השכירות ב200 שח בחודש בלי שביקשתי ובנוסף הוא דוחה לי את התשלומים של החשבונות לכשאוכל לחזור לשלם."

- שירן: "לי ולשאר השותפים הורידו בחצי למשך חודשיים. גם בעלת הדירה בדקה שבחודש הנוכחי אכן לכולם יש עבודה ושכולם יכולים לעמוד בתשלומים"

- ליבי: "בעלי הדירה שלנו הציעו להמתין עם פדיון שכר הדירה לחודש אפריל. הצ'קים של החודש ההוא עוד לא נפדו מאז."

- נועם: "בעל הדירה שלי היה צריך לעלות את השכירות ב-300 שקלים אחרי שנתיים ולאור המצב הוא החליט להשאיר את המחיר הקיים"

- חן: "בעל הדירה שלנו ויתר לנו על שכר של חודש, מדהים."

- מזל: "לא מובן מאליו בכלל! הורידו לנו בשכר הדירה למשך 3 חודשים עד שחזרנו לעבוד 🙏🏾" בשורה התחתונה,

אנחנו יכולים לשתף שזה אחד הפוסטים שהיה מאוד כיף לקרוא. ערבות הדדית, התחשבות וקרבה בין השוכרים לבעלי הדירות. כמובן שלא כל המשכירים הלכו לקראת השוכרים בתקופת הקורונה, חלקם כי לא היתה להם את היכולת וחלקם כי פשוט לא היו מעוניינים בכך, אבל אין לנו ספק שהקורונה עשתה משהו ליחסים שבין משכירים לשוכרים.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page