top of page

אומנות השיחה - פיתוח חוש הומור

עודכן: 4 במרץ 2022

בסדרת הפוסטים הבאה נלמד איך להיות אומנים בשיחה. אומנות השיחה כוללת גם תוכן השיחה וגם את ניהול השיחה (איך לומר את הדברים). בנוסף, אסביר איך ניתן ללמוד ולהשתפר במיומנויות חשובות כמו חוש הומור, חשיפה, הקשבה ועוד... אפרט לכם כאן דרכים ייחודיות שבהן אני משתמש באופן אישי שלא ראיתי באף מקום אחר.


הפוסט הזה הוא אחד מאבני היסוד הכי חשובות בדרך להגביר את ההצלחה עם בחורות ולמצות את הפוטנציאל שלכם עד כמה שניתן, אבל אני אומר מראש שזה לא בא בקלות ודורש השקעה.


בחלק הזה נדון על איך לפתח את החוש הומור שלנו, חלק מהדגשים והשיטות שאני אביא כאן רלוונטיים גם לנושאים אחרים.


אחד הדברים החשובים בשיחה הוא חוש הומור, הסיבה היא שכאשר אתם מדברים עם בחורה אתם רוצים שיהיה לה כיף וחוש הומור זה אחד הדברים שגורמים לרוב האנשים לכיף, אבל סיבה יותר חשובה שמניסיוני זה פשוט עובד טוב בשטח ומביא לתוצאות טובות.

אגב הביצועים בשטח תמיד צריכים להיות המדד שלכם בכל מה שאתם קוראים ומנסים, זה לא משנה אם התיאוריה נשמעת לכם סופר נכונה ומעניינת, אם היא לא עובדת בשטח אז היא לא שווה את הנייר (או הבתים במחשב) שהיא כתובה עליו.

מדד טוב להצלחה בשטח זה כמות הדייטים השניים שאתם מצליחים להגיע אליהם עם בחורות שאתם רוצים אותן.



חוש הומור עובד שונה על כל אחת - יש כאלו שזה קצת מושך אותן ויש כאלו שהרבה.. אבל כמעט עם כולן זה עוזר, מה שכן, כמו כל דבר חוש הומור חייב לבוא באיזון מסוים - אתה לא רוצה כל משפט שני לזרוק בדיחה או משהו שנון ולהיות ליצן החצר, אבל אתה גם לא רוצה להגיד משהו שנון רק לעיתים נדירות. חשוב גם שמדי פעם תצליח להביא אותה לצחוק משמעותי ולא רק לחייך קלות.

מניסיוני המינון המומלץ הוא משהו מצחיק אחת לכמה דקות שיחה, לפעמים זה יכול רצף של כמה דברים מצחיקים ולפעמים רק דבר אחד, כמובן שיש גם זמנים בשיחה שאתה לא רוצה לצחוק כמו למשל אם היא מספרת לך על משבר שהיה לה בחיים וכו'.


חשוב גם להדגיש שהרבה יותר עדיף לפתח חוש הומור מאולתר ולא כזה שבנוי על הכנת סיפורים מצחיקים מראש. בחורות מרגישות שהכנתם את זה ובנוסף אתם גם רוצים להיות מצחיקים לכל אורך השיחה ולא רק בחלקים מסוימים.


אפשר לחשוב על יכולת חוש הומור אצל אנשים כמו שרירים אצל גברים - יש גברים נטולי שרירים שאם הם מורידים חולצה ולמשל הם ממש רזים או שמנים אז לא רואים אצלם אף שריר, בקצה השני יש גברים שנולדו עם מבנה גוף יפה וכשהם מורידים חולצה יש להם כבר חיטוב ושרירים במידה מסוימת אפילו שהם אף פעם לא התאמנו.

יש גברים שגם אם יתאמנו שנים במכון כושר הם יגיעו לרמה מסוימת של שרירים ולא יעברו אותה (כמו למשל אצל אנשים ממש רזים), ויש כאלו שכבר בהתחלה באו מחוטבים מלידה ורק מתחילים להתאמן וכבר מפתחים גוף לתפארת..


אבל הנקודה החשובה היא ש - 99% מהגברים יכולים לשפר את השרירים (החוש הומור) שלהם על ידי אימון.


אז הנה כמה שיטות ודגשים לאימון:

1. מיקוד מחשבתי בשיחה - כאשר אתם בשיחה עם בחורה אתם צריכים שחלק מהמיקוד והמאמץ המחשבתי שלכם יופנה לכיוונים שאתם רוצים - חוש הומור, הקשבה וחשיפה, אתם צריכים ממש להקשיב למה שהיא אומרת וגם למה שאתם אומרים ולהתאמץ במחשבה למצוא דברים מצחיקים להגיד, זה יכול להיות הקשר מצחיק, משחק מילים, סיפור מצחיק ועוד..

המאמץ הוא כמו שאתם מתאמצים להרים משקולת כבדה כדי שבעתיד אחרי אימונים יהיה לכם יותר קל להרים אותה.


2. להתאמן בהודעות - תתארו לעצמכם שאתם לומדים עכשיו איך לשחק כדורסל, בא המדריך ואומר לכם שכדי לקלוע לסל אתם צריכים להחזיק את הכדור בצורה מסוימת, להיות עם הברכיים קצת כפופות, מרפקים בזווית מסוימת, ניטור קצר ועוד.. ככה הוא מסביר לכם כמה דקות וכשהוא מסיים הוא מכניס אתכם למשחק ונותן לכם את הכדור לקלוע בזמן אמת, מה הסיכוי שתצליחו לקלוע בהתחלה כמו שצריך בהתאם לכל הדגשים שלו כשאתם עדיין לא מאומנים? כנראה שואף לאפס..

עכשיו תתארו לעצמכם שהכול קורא בהילוך איטי ויש לכם זמן לחשוב על הדברים - הכדור בא אליכם לאט לאט, אתם מתמקמים לאט לאט וכ"ו.. עכשיו יש לכם הרבה יותר סיכוי להצלחה, אם לא בניסיון הראשון אז אחרי כמה ניסיונות.


שיחה בזמן אמת (כלומר בטלפון או פנים מול פנים) עם בחורה היא כמו משחק כדורסל - הכול חייב להיות מהיר, אתה לא יכול להגיד לה בדיחה על משהו שהיא אמרה לפני דקה ואחרי שחשבת עליו הרבה.

אבל הודעות זה ההילוך איטי שלכם וזה גן עדן למתאמנים (לא רק על חוש הומור אלא גם על דברים אחרים), כאן אפשר לקחת את הזמן ולחשוב בייחוד אם זה התכתבויות באתר הכרויות או פניה ראשונה באתר הכרויות לבחורה.

כאן זו ההזדמנות שלכם להתאמן ולפתח את שריר החוש הומור, בהתחלה ייקח לכם דקה/שתיים לחשוב על בדיחה וזה יהיה אחת לכמה הודעות, עם הזמן הדקה תלך ותצטמצם לזמן אמת וזה ישר יקפוץ לכם לראש. אגב חלק מהשיפור יהיה ניתן לזקוף פשוט לדברים שחוזרים על עצמם - נניח בחורה אחת רושמת בפרופיל שהיא נציגת מכירות בחברה סלולרית, אז אפשר לכתוב לה משהו בסגנון "שווה להכיר אותך - תוכלי לסדר לי דילים טובים בסלולר?" ואז להוסיף "סתם :) נראה לי ששווה להכיר אותך גם אם הדיל לא כזה טוב". כזאת בדיחה תקפה להמון מצבים.


3. צפייה בקומדיות - כשאתם צופים בקומדיה אתם מקבלים רעיונות לבדיחות חדשות, תבניות חדשות ומפתחים את שריר ההומור, בכלל צפו בדברים שרוב האנשים רואים כמו למשל ארץ נהדרת ואפילו חתונה ממבט ראשון (למרות שהיא לא קומדיה אבל יש בה לא מעט בדיחות ועוד), זה ייתן לכם נושאי שיחה ובדיחות משותפות עם בחורות, אם הבחורה גם רואה ארץ נהדרת אז תוכלו לשאול אותה אם ראתה את המערכון הקורע בפרק האחרון, תוכלו במהלך השיחה איתה להגיד איזה הקשר למשהו שנאמר בשיחה והזכיר לכם קטע בארץ נהדרת ועוד..


4. תבניות הומור - האמת שזה סעיף שאני אישית לא מבצע אבל היות וצריך למלא כאן מאמר וגם לחפור לכם החלטתי לרשום אותו :) יכול להיות שיהיה לו קצת ערך לחלקכם, זה בעיקר מיועד למי שמרגיש שהוא לא מצליח להשתפר מספיק כשהוא מיישם את הסעיפים הקודמים.

יש כל מיני תבניות חוש הומור כמו למשל תבנית ההגזמה האבסורדית - נניח אני בדייט והבחורה הזמינה רק קפה וגם אני הזמנתי קפה והגיע חשבון של 30 שח, אז אני בא לשלם ואז הבחורה שואלת אם אני בטוח שזה בסדר שאני משלם את כל החשבון, אז הגזמה תהיה תשובה בסגנון: זה בסדר אני כבר אשלם את כל ה 30 שח, אצטרך לחסוך קצת באוכל בשבוע הקרוב אבל לפחות זה טוב לדיאטה.. :)

בתבנית ההגזמה אפשר להשתמש בעוד הרבה מאוד סיטואציות והקשרים.


הרעיון בתבניות הומור זה שאם אתם בכלל לא מצליחים לחשוב על משהו מצחיק בהודעות תעברו על התבניות ותרשמו לכם בקצרה בצד כותרת של כל תבנית, ואז כשאתם מנסים לחשוב על הודעה מצחיקה ללא הצלחה תעברו תבנית, תבנית בראש ותראו אם אתם מצליחים לחשוב על משהו מצחיק שתואם לתבנית. הנה קישור עם התבניות.


עם הזמן התבניות כבר יהיו לכם באוטומט בראש ולא תצטרכו לחשוב ולעבור אחת אחת. כאמור, אני לא הכי ממליץ על זה לרוב האנשים, כי התבניות האלו הן משהו שבד"כ נקלט באופן אוטומטי - כלומר תשמעו ותספרו כמה בדיחות עם לדוגמה תבנית ההגזמה ויהיה לכם בראש כבר את התבנית הזו אוטומטית, ובאופן לא מודע לשימוש בבדיחות אחרות.


5. דילמת האותנטיות - כשאני מייעץ לאנשים איך להשתפר עם בחורות (וגם כשמייעצים לי) אנשים הרבה פעמים אומרים לי שהם לא רוצים להיות מישהו שהם לא באמת, הם לא רוצים להיות מזויפים.

מצד שני יש את האמירה של Fake it until you make it שאומרת שתזייף את זה עד שתהיה באמת כזה - כמו למשל אם אתה עצוב תתנהג כאילו אתה שמח עד שבאמת תהיה שמח.


מניסיוני, האמת היא איפה שהוא באמצע ולשם המחשה אני רוצה לחלוק אתכם את הסיפור האישי שלי בנוגע להומור - בעבר הייתי הרבה פחות מצחיק ובכלל גם פחות אוהב לצחוק, כשהייתי מדבר עם חברים הייתי מספר משהו מצחיק רק לעיתים רחוקות, רק אם תוך כדי שיחה פתאום היה עולה לי במקרה משהו מצחיק לראש, לא הייתי מתאמץ להצחיק בשיחות ובפרט בשיחות עם בחורות.

כן שמעתי על זה שהומור עוזר והרבה בחורות מעדיפות מישהו מצחיק אבל איכשהוא זה הרגיש לי יותר מדי מאולץ ומזויף להיות מישהו שאני לא, ואמרתי לעצמי שאם אני כבר מתאמץ בשיחה אז שזה יהיה לכיוונים אחרים שבהם אני מרגיש יותר שלם ואותנטי איתם.


מדי פעם אני הולך לספיד דייטים ובעבר ההצלחה שלי הייתה מאוד מוגבלת, לפני מספר חודשים יצא לי להכיר מישהו שהיה הולך לו הרבה יותר טוב בספיד דייטים מאשר לי היה הולך,

אז ניסיתי לחקור איך הוא מצליח, חלק מזה לדעתי היה כריזמה ומראה ועם זה לא היה לי הרבה מה לעשות.. אבל חלק מזה היה הומור בשיחה ועניין, ואז השתכנעתי ששווה להשקיע משמעותית בהומור.

מאז אני משקיע בהומור (בשיטות המצוינות ברוב הסעיפים הקודמים כאן), בהתחלה הרגשתי עם זה מאוד לא נוח - גם מזויף וגם לא נהניתי בשיחות כי לא אהבתי כל כך הומור וגם הייתי צריך להתאמץ כל הזמן בשיחה, אגב זה היה אצלי כל כך קיצוני שלפני כל דייט/שיחת טלפון/ספיד דייט הייתי שם לי תזכורת בפלאפון - "להצחיק אותה" כי הרבה פעמים הייתי שוכח לעשות את זה מרוב שזה היה רחוק מהנטייה הטבעית שלי. ואני מציע לכם גם לשים תזכורות כאלו בפלאפון על הדברים החשובים או הכותרות הגדולות שאני כותב.


אבל עם הזמן קרה משהו מעניין, פתאום התחלתי להרגיש יותר בנוח עם הומור, פחות להתאמץ כי כבר נעשיתי יותר טוב בזה ומורגל לזה, התחלתי יותר ליהנות בשיחה. בנוסף התחלתי לקבל יותר התאמות בספיד דייטים.

מה שכן אני עדיין לא מרגיש לגמרי נוח ואותנטי עם זה, אבל בהחלט המצב השתפר בהרבה, לכן רשמתי שבנושא האותנטיות האמת היא איפה שהוא באמצע.


מוסר ההשכל הוא - אל תתנו לדילמת האותנטיות לעצור אתכם מלעשות/לנסות דברים חדשים אלא אם כן זה משהו שהוא ממש ממש הפוך ממכם לחלוטין, וגם אז תזכרו שבד"כ הדברים נעים בסקאלה, למשל בין נטול חוש הומור לחלוטין לבין ליצן החצר יש הרבה דרגות אמצע וגם אם התחלתם במצב שאתם למשל ממש ממש לא מצחיקים ולא אוהבים לצחוק אז תכוונו לאיזו שהיא דרגת אמצע ועם הזמן וההצלחה תראו שתרגישו הרבה יותר אותנטיים ונהנים בשיחה, זה יהפוך לחלק ממכם וגם לא יראה מזויף לצד השני.


אז עד פה החלק על הומור, אם יש לכם משהו להוסיף לגבי איך להשתפר בהומור אשמח מאוד שתרשמו את זה בתגובות. בחלקים הבאים של אומנות השיחה אני אכתוב על איך לעשות חשיפה, הקשבה ועוד כמה שונות קטנות..


אבל לפני כן במאמר/פוסט הבא שלי אני מתכוון לכתוב על משהו סופר חשוב שלא קשור לאומנות השיחה - למה כמעט תמיד כשאתם מתחילים עם בחורה בחוץ במציאות היא מסרבת, הסיבה היא שיש טעות עיקרית שאתם עושים והיא ממש טריוויאלית, אבל למרות זאת הסיבות לטעות הזו הן בכלל לא טריוויאליות.


מקווה שלא בלבלתי אתכם ויש הרבה למה לחכות :) על הכותב:

אהלן כולם, כאן ג'וני הרווק הרציונלי. בחרתי להשתמש בשם אנונימי מכיוון שאני מדבר בין השאר על דברים שנויים במחלוקת, אבל כל מה שאני אומר מבחינתי הוא אמת לאמיתה, הידע שלי מבוסס על המון שנות ניסיון של דייטים, התחלתי ממקום מאוד נמוך שבו לא יכולתי להשיג בחורה סבירה גם אם חיי היו תלויים בזה.


לאורך השנים ניסיתי המון המון דברים, למעשה כמעט כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו, כולל העזרות במאמנים אישיים בתחום. השתפרתי הרבה וכיום אני מצליח להשיג בחורות יותר אטרקטיביות בעיניי לדייטים לעומת מי שפעם הייתי יכול להשיג, אני מכוון לקשר רציני.


אני רוצה לחלוק עם כולם את הידע שצברתי ועלה לי בדם, יזע ודמעות, אני רושם רק דברים שאכן עבדו לי בשטח. לי אישית אין איזה אינטרס כספי או משהו בסגנון, אני רק רוצה שכל אחד יצליח למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, שלא יתפשר משמעותית על הקשר שלו, ושלא יצטרך לעבור דרך חתחתים כמו שאני עברתי. בהצלחה לכולם :)

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page