top of page

החודש לפני.. והפעם סוגרים שנה בדצמבר

אז בשעה שכולנו תוהים מתי יפתחו חדרי כושר או קניונים והאם נהיה בסגר בחנוכה .. ניזכר לרגע בשלל אירועי חודש דצמבר בהיסטוריה האנושי..

ונתחיל בארצנו הקטנה ומשם נעבור לעולם הגדול.


החודש בשנת 1882 הוקמה אחת ממושבות המפתח בישוב היהודי הישן, הלו היא זיכרון יעקוב. המושבה ידעה שלל עלילות וסיפורים והמפורסמת ביותר התרחשה במלחמת העולם השנייה בפועלו של ארגון הריגול היהודי לטובת הבריטים, נילי. ניתן גם היום לבקר במושבה ובאזור ואפילו מצאתי לכם מסלול טיול מומלץ


ועברו השנים וקמה מדינה וכמובן הגיעו הבעיות (איך לא).

החודש בשנת 1975 הגיעו מטוסי F15 לארץ. מה הייתה הבעיה? המטוסים נחתו בשבת והממשלה נפלה כתוצאה מכך (וחשבון הדולרים של לאה רבין כמובן).


קצת לענייני חינוך, אז החודש בשנת 2007 הסתיימה השביתה הגדולה של ארגון המורים בארץ ובמהלכה תלמידי התיכון לא הלכו לבית ספר במשך חודשים (קטן עלינו בקורונה). וכמובן נציין שבשנת 2004 חוקק חוק זכויות התלמיד בארץ המגדיר מהם זכויותיו של תלמיד במערכת החינוך בישראל. מדובר על חוק ראשון מסוגו בעולם.


בשנת 2006 התרחש הרצח המזעזע של תאיר רעדה, פרשיה שעד היום לא ברור מה הלך שם. לקריאה נוספת על הפרשה.


בשנת 2008 בסופו של חודש דצמבר במהלך חג החנוכה צה"ל יוצא למבצע עופרת יצוקה, מצאתי לכם סרטון מעמיק על המערכה.


בשנת 2010 התרחשה השריפה הגדולה בכרמל, ללא ספק טרגדיה אמיתית שהתרחשה לפני עשור ועלה לשיח בימים האחרונים (להערכת רבים המסקנות מהאירוע עדיין לא נלמדו) .


בשנת 2010 נשיא המדינה לשעבר מורשע באונס ושנה מאוחר יותר (גם כן בדצמבר) הוא מחל לרצות את עונש המאסר. ללא ספק נקודת כתם למדינת ישראל כאשר נשיא מדינה מואשם באונס והטרדה מינית.


ולסיום גם אירועים שמחים (לא הכול רע). בחודש דצמבר מוענקים פרסי נובל כפי שכולכם יודעים. ולאורך השנים הרבה יהודים וישראלים זכו בפרסים אלו בשלל תחומים (ספרות, כימיה, שלום ועוד). להלן הרשימה.. (תודו שזה נותן הרגשה טובה)



ועד כאן בישראל ונעבור לעולם..

בשנת 1955 ב-1 לדצמבר רוזה פארקס נעצרת במונטגומרי לאחר שהיא מסרבת לפנות את מקומה באוטובוס לאדם לבן. מדובר על אירוע ששינה סדרי עולם בארצות הברית ועורר רגשות רבים.


לפני כן ב-7 לדצמבר בשנת 1941 יפן מפגיזה את בסיס הצי האמריקאי בפרל הארבור. מדובר על אחד הימים השחורים בהיסטוריה של העם האמריקאי. בעקבות המתקפה ארצות הברית מכריזה מלחמה על יפן ונכנסת למלחמת העולם השנייה. מוזמנים לראות סרטון בנושא.


בשנת 2003 סאדם חוסין (האיש שעורר אימה בקרב מדינת ישראל וגרם לחברות הניילונים להפוך למיליונריות) נתפס ושלוש שנים מאוחר יותר מוצע להרוג.


ולסיום הרפואה בעולם.

אז נתחיל בחדשות הטובות החודש בשנת 1967 בוצעה השתלת הלב הראשונה בהיסטוריה (שנה מאוחר יותר זה קרה גם בארץ) ובשנת 1982 הושתל לראשונה לב מלכותי. ללא ספק הישג גדול למדע ולרפואה.


נמשיך בחדשות מעולות בשנת 1973 הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת המחלות הנפשיות. ללא ספק צעד משמעותי וחשוב.

ועכשיו לצד הרע, בדצמבר 2019 התגלה לראשונה ווירוס הקורונה בסין ומאז כולנו סובלים.

ולסיום קצת נחת עולמית..


הישגי הקולנוע לחודש דצמבר: בשנת 1932 הסרט שכולנו גדלנו עליו: שלגיה ושבעת הגמדים ובשנת 1997 הסרט האגדי טיטניק..


ונסיים בברכת חג מולד שמח לכולם נהיה פה בינואר לתחילת שנת 2021 שנקווה ותהיה יותר טובה מ2020 (זה לא כזה קשה).

הילה





פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page