top of page

היצע וביקוש בעולם הרווקים והרווקות

עודכן: 23 במרץ 2022

אתמול יצאה כתבה המדברת על כך שגברים רווקים בני 40 הם הדבר הכי נחשק בסצנת הדייטים. הרבה גבות הורמו לאור הכתבה - "איך זה שדווקא בני 40?". מאחר ויש לנו המון נסיון בעולם הרווקים והרווקות בדיוק בגילאים האלה, הן בשידוכים, במפגשי רווקים ורווקות ובניהול פורום אינטרנטי שמורכב מאלפי רווקים ורווקות, החלטנו לעשות לכם קצת סדר בדברים.


קצת נתונים מאתרי ההכרויות

אחד מאתרי ההכרויות הגדולים פרסם לא מזמן נתונים לפיהם גיל 21 הוא הגיל הכי מבוקש בקרב הבנות (הגיל שבו הן מקבלות הכי הרבה פניות). שיא הביקוש לגברים לפי אותו אתר הוא בגיל 36!

על פי הטבלאות שהם מפרסמים, ניתן לראות שנשים בנות 30-45 ייטו לכלול בהעדפות החיפוש שלהן בחורים בסביבות גיל 40. בחורים סביב גיל 25 לעומת זאת, ייזכו לביקוש בעיקר בקרב בנות 20-26. אם מוסיפים את העבודה שאותן נשים צעירות לא מבלות זמן משמעותי באתרי ההכרויות, נראה שבאמת הביקוש לבני 40 הוא גבוה בהרבה מהביקוש לבחור בן 25.


אבל זו לא הסיבה המרכזית.


הלחץ הסביבתי עושה את שלו

הגורם המרכזי שיוצר ביקוש כ"כ גבוה לגברים בני 40 הוא העליה הדרמטית בזמן ובמאמצים שנשים משקיעות בחיפושי פרטנר סביב בגילאים האלה. ככל שחולפות השנים והלחץ של הסביבה גובר, הן מתחילות לקחת את העניינים לידיים ולהיות יותר אקטיביות בחיפושי הזוגיות: הן נכנסות יותר לאפליקציות ההכרויות, מנסות מפגשי הכרויות כגון ספיד דייט, פונות לשירות שידוכים ומחפשות אפיקים שיוכלו לעזור להן למצוא את הבחור המתאים. אין ספק שבחורה ממוצעת בת 35 תשקיע יותר מאמצים למציאת בן זוג מאשר בחורה בת 25. קהל היעד של אותן בנות ה-35 הוא בין היתר בני ה-40.


אבל יש גם המון בני 40 רווקים, איך זה מסתדר?

כמות הגברים והנשים באוכלוסיה פחות או יותר שווה ואנחנו מניחים שרבים מכם מכירים גברים בני 40 שלא כ"כ מרגישים את הביקוש הגבוה שהזכרנו בפסקאות הקודמות. אז למה טוענים שדווקא הגברים כ"כ מבוקשים?

נסביר: הביקוש המדובר בכתבה הוא לא לכל בחור בן 40, אלא בערך לשליש מהם - בחורים ספציפיים שנתפסים כנאים יותר, גבוהים יותר, בעלי בטחון עצמי וקריירות משגשגות. בחור שנתפס פחות נאה מהממוצע לא ירגיש נחשק כ"כ בעולם הדייטים למרות שהוא כביכול בגיל המבוקש.


ולמה הגברים האלה נשארים רווקים?

רבים מאותם בני 40 שזוכים לביקוש גבוה בקרב בנות המין הנשי מסתנוורים קצת מהשפע ומתנהלים בעולם הרווקות באופן מאוד סלקטיבי. כשיש בפני אדם אפשרויות בחירה רבות, הוא בד"כ מתקשה מאוד לבחור ולהיסגר על אופציה אחת, אלא מתחיל להיות מאוד בררן. בינתיים רבים מהם מנהלים בעיקר מערכות יחסית פחות רציניות ומציינים שאם וכאשר יחליטו להתמסד, הם יעשו זאת רק עם בחורה שעומדת בכל רשימת המכולת הארוכה שלהם.

חלקם הודו בפנינו שמאחר והם בעיקר מחפשים בעיקר "להשתעשע" הם מסמנים באפליקציות הכרויות כמו טינדר טווח גילאים רחב יותר ממה שהם מחפשים באמת מאחר וגם ככה אין להם כל כוונה להיכנס לקשר רציני.


מה אנחנו מציעים?

לאותם גברים אנחנו יכולים רק לייעץ לא לנוח על זרי הדפנה. אם הם אכן מעוניינים במשפחה ובילדים מומלץ להיות ממוקדים במציאת זוגיות אמיתית למרות השפע, לבחור את מי שמרגישה להם הכי מתאימה ולתת לה צ'אנס אמיתי, וגם כאשר דברים לא הולכים כ"כ חלק לדבר על הבעיות ולנסות לפתור אותם ולא לברוח לקשר הבא. אומרים שאחת הבעיות המרכזיות של הדור שלנו היא כשמשהו מתקלקל אנחנו לא מנסים לתקן אלא פשוט זורקים וקונים חדש.


בפגישות האישיות שאנחנו מקיימים עם חבר'ה שמתקשים ביצירת זוגיות, אנחנו מסייעים להם גם בייעוץ וליווי בתחום הזוגיות וגם על ידי "שידוכים" (חיפוש התאמות מתוך מאגר של מעל ל-4,000 רווקים ורווקות שרשומים אצלנו). יש כבר המון חבר'ה שהצלחנו למקד אותם בתוך כל השפע. חלקם כבר בזוגיות וחלקם בדרך הנכונה לשם.


"A woman’s desirability peaks at 21, which, ironically enough is the age that men just begin their “prime,” i.e. become more desirable than average. Following that line out, you can see that a woman of 31 is already “past her prime,” while a man doesn’t become so until 36." - taken from okcupid's blog

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page