top of page

השבוע לפני 1.5-8.5

והשבוע לפני

עוד שבוע עבר בעידן הקורונה.. מדברים על אסטרטגיות יציאה מהבוקר עד הערב ולמען האמת חצי מהן לא ברורות לי. למשל איך זה בית המשפט סגור אבל פותחים את המוזאונים? איך מישהו חושב שהשוק זה לא מקום המוני? ואיך לכל הרוחות פעוט בן שנה יכניס את עצמו לגם לבד? לכל אלו יש לי רק תשובה אחת: מדינת ישראל.

אז מה עבר עלינו השבוע בהיסטוריה של המין האנושי לדורותיו?

אז נתחיל בחג לאומי (לא בישראל למיטב ידיעתי) הראשון למאי. מקורו של החג הינו בהפגנות שנערכו בארצות הברית בדרישה להגביל את יום העבודה לשמונה שעות ביום. עכשיו ברגע זה ללכת למייל לפתוח את חוזה העבודה שלכם ולקרוא כמה שעות אתם עובדים לפי החוזה? ניחוש שלי 8.4 שעות ביום. מה שאומר שכמעט 150 שנה אחרי, בישראל אנחנו לא שם עדיין (במדינות אחרות כן ד"א). בישראל דרך אגב החג מהווה יום בחירה, כלומר מי שעובד בהסכם קיבוצי, יש לו כמה ימים (נדמה לי שניים לא סגורה) שהוא בוחר מתי להיות בחופש בהם (יש שם גם את תשע באב, יום הזיכרון ועוד).

אירוע היסטורי נוסף וחשוב, חל ב 8.5 והוא יום הניצחון. בשנת 1945 גרמניה הנאצית נכנעת לבעלות הברית (אחרי שהיטלר ירה לעצמו בראש למי ששכח). יום זה נחוג באירופה כחג לכל דבר (מצעדים, תהלוכות וכדומה). לפחות בתקופה של ברית המועצות זה היה ממש אירוע גדול.



משהו נוסף מעניין שראיתי על השבוע האחרון זה שבשנת 2002 ארצות הברית סירבה לאשר את אמנת רומא, אחרי שחתמה עליה. למי שלא בקיע בפרטים, יש כל מיני אמנות שקר כאלו של האו"ם (ואיך בן גוריון אמר, או"ם שמום). משום מה כל מיני מדינות לא חותמות עליהן ואז האמנה לא תקפה עבורן (למשל מדינת ישראל לא חתמה מעולם על האמנה להגבלת נשק לא קונבנציונאלי.. 😊). אמנת רומא מכירה בזכותו של בית הדין הבינלאומי בהאג לדון בפשעי מלחמה. כלומר ארצות הברית לא אישרה? אי אפשר לשפוט אותה שם על פשעי מלחמה... למי שתהה גם ישראל לא חתמה.

ולסיום, השבוע בשנת 2004 קרה אירוע אבל בין לאומי בתולדות הטלוויזיה: הסדרה חברים שידרה את הפרק האחרון. העולם המערבי מתחלק לשניים כאלו שאוהבים סיינפלד וכאלו שאוהבים חברים (עוד לא נתקלתי באחד שאהב את שתיהן, אם יש כזה אשמח להכיר). הפרק האחרון היה מעולה.. ובארצות הברית רק לידע כללי לקחו את זה צעד קדימה, אנשים נפגשו עם חברים טובים שלהם וכולם ביחד צפו בפרק.. למי שמתעניין מצאתי באינטרנט אפשרות לעשות טיול בניו יורק בעקבות הסדרה.. כמובן שתעבור הקורונה ויפנו משם את הגופות.. כרגע זה לא הזמן לצערנו.

אז זה הכול להפעם.. קצת המלצות.. נו טוב..

אז בNetflix אפשר לצפות בכל פרקי חברים.. (הה ועכשיו זה קורונה חלקית.. יש לזה זמן ), יש כמובן גם הרבה סרטים מעניינים על מלחמת העולם השנייה (אני ממליצה על שעת האפלה).

אמרנו טיול בעקבות חברים אז הנה ההמלצה


וכמובן איך אפשר לשכוח רגע הסיום של הסדרה


אז שבת שלום והמשך סוף שבוע טוב.. אשמח לשמוע המלצות, תגובות דעות ורעיונות

הילה.



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page