top of page

השבוע לפני 1.8-7.8

אז אוגוסט כאן, החום כאן, הילדים בקרוב בבית (ללא קשר לקורונה).. והקורונה כרגיל כאן... אז השבוע הכנתי לכם טור מעניין ונפתח הפעם בתולדות העם היהודי ומשם נעבור לכלל העולם..


נתחיל בראשון לאוגוסט בשנת 1944, שני אירועים חשובים התרחשו באותו יום. הראשון הוא שפורץ מרד גטו ורשה. ללא ספק מדובר בסיפור גבורה יוצא מן הכלל שמראה איך ברגעים הכי קשים ובזמנים הכי נוראים אנשים בוחרים להילחם כדי לחיות. לצערנו המרד לא הצליח אבל משתתפיו זכו למקום של כבוד בהיסטוריה של העם היהודי. באותו יום, אנה פרנק רושמת את הדף האחרון ביומנה. אז את סיפור אנה פרנק כולנו מכירים, נערה יהודייה שמתארת את קורותיה וקורות בני משפחתה במחבוא בהולנד בזמן מלחמת העולם השנייה. אנה פרנק נתפסה בסוף ומצאה את מותה בשואה. לאחר המלחמה אביה ששרד מצא את היומן ופרסם אותו. במקביל הופק גם סרט על הסיפור והבית בו הסתתרה המלחמה באמסטרדם הפך למוקד עליה לרגל. אז בגלל שכרגע אף אחד לא נוסע לאמסטרדם מצאתי לכם סיור ווירטואלי בבית אנה פרנק בהולנד.

וכמובן אם אנחנו כבר בנושא השואה ממליצה לכולם להיכנס לאתר של יד ושם ולרשום קרובי משפחה למאגר בהחלט מטרה חשובה.


ונמשיך הלאה.. בשעה טובה קמה מדינת ישראל ובשנת 1949 נפתח קו הרכבת בין תל אביב לירושלים.. חבל רק שבשנת 2020 הוא עדיין לא עובד. ולסיום בשנת 1958 נערך השבוע חידון התנ"ך העולמי הראשון.. בהמשך החידון עבר ליום העצמאות והוא עבור בני נוער. וזהו לישראל

וקצת חדשות טובות ואירועים מהעולם..


בשנת 1774 התגלה יסוד החמצן. אז קצת כימיה למתחילים מספרו האטומי של החמצן הינו 8 והוא מולקולה דו אטומית בצורתו הטבעית (כלומר בזוג, O2) בנוסף לכך הוא מצוי בשלל תרכובת וחומצות בטבע.

בשנת 1831 נפתח גשר לונדון המפורסם.. תאמת יש בלונדון גשרים יפים יותר.



וקצת עולם המוסיקה לסיום.. בשנת 1967 (שעוד לא חשבו על כולנו) להקת פינק פלויד מוציאה אלבום בכורה ראשון וככה זה נראה אז הקליפ הראשון.


בשנת 1981 ערוץ המוזיקה המיתולוגי MTV מתחיל את שידוריו.. (אני בספק אם הנוער של היום בכלל רואה את זה..) אבל בשנות ה-90 לא היה נער או נערה שלא צפו בערוץ שעות ביום..

והשבוע לפני שנה בראשון לאוגוסט הייתה כאן ג'ניפר לופז ונתנה הופעה מרשימה.. אז קצת להיזכר ג'ניפר לופז בישראל.


זה הכול להפעם.. נמשיך להתבאס שסלין דיון לא הגיעה לכאן השבוע ונקווה לטוב..

שבוע טוב

הילה


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page