top of page

השבוע לפני 11.7-17.7

עודכן: 10 באוג׳ 2020

אז מה היה לנו השבוע? גל 2? אנרכיה טוטאלית? אני כבר הפסקתי להבין איפה אני חייה בכללי.. אומרים "ברים סגורים" אני נוסעת הביתה בערב מהעבודה, הכול פתוח כולם בלי מסכות.. מעניין.

אז נעשה לרגע הפסקה מהברדק הנוכחי ונחזור לברדק בעבר.. וכהרגלנו נתחיל מהפרט אל הכלל.. כלומר ישראל והעולם..


בשנת 1920 (לפני מאה שנה) נוסד ארגון ויצו בבריטניה. ויצו הינו ארגון נשים יהודיות בארץ ובעולם. הרקע להקמת הארגון היה הצהרת בלפור והתחזקות המאבק למען מעמד האישה. אחת ממטרות הארגון הייתה לשלב נשים במאבק הציוני והיהודי לבניית בית לאומי לאם היהודי. הארגון קיים ופועל בארץ עד היום. עובדה מעניין, אחת ממייסדות הארגון הייתה דוקטור ורה ויצמן, רופאה ולימים אשתו של חיים ויצמן נשיא המדינה הראשון.


השבוע בשנת 2006, תנועת חיזבאללה חוטפת שני חיילי מילואים ישראלים (אהוד גולדווסר ואלדד רגב) ובעקבות כך פורצת מלחמת לבנון השנייה. שנתיים לאחר מכן (גם כן השבוע) הגופות שלהם מוחזרות לישראל. הסיפור של חטיפת החיילים ומלחמת לבנון השנייה קצת קרוב לליבי (ולא כי ירו רקטות). שהמלחמה פרצה אהוד גולדווסר היה מתרגל בפקולטה שלי (הנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון) ואשתו הייתה מתרגלת בטכניון גם כן. לא הכרתי אותם (ההייתי סמסטר ראשון שזה קרה), אבל אנשים סביבי כן הכירו. אני זוכרת שביום שהחזירו את הגופות הפסיקו הרצאה בפקולטה ואנשים ממש בכו.


ולסיום אירועי ישראל, השבוע בשנת 2011 התחילה המחאה החברתית, או בשמה הנוסף מחאת האוהלים. למי שהספיק לשכוח שם לראשונה נחשפנו לחברת הכנסת לשעבר סתיו שפריר. לא רחוק וגם היום זה יראה ככה (ככה זה נראה אז)


וקצת לעולם.. השבוע בשנת 1933 הוצעו כל המפלגות מחוץ לחוק בגרמניה פרט למפלגה הנאצית. במילים אחרות גרמניה הפכה לדיקטטורה.

בשנת 2015 נחתם הסכם הגרעין עם איראן (מאז כבר ארצות הברית פרשה ממנו). כסטודנטית לביטחון וטרור אחד הדברים שלא מובנים לי בהסכם זה העובדה שהוא רק לעשר שנים? ומה אז? הכול דבש אפשר לפתח נשק גרעיני? בעיה נוספת זה שההסכם לא מונע מאיראן לפתח טילים.. ואתם יודעים איך אומרים, מי שידע לפתח טיל יוכל גם לשים לו ראש גרעיני 😊.


ולסיום, עובדה שמחה השבוע בשנת 1955 נפתח פארק דיסני הראשון בקליפורניה.. ובנימה אופטימית זאת נאחל לכולנו לחזור לבקר בדיסני בקרוב.. ועד אז יהיה לנו את זה למזכרת



שבוע טוב ושקט

הילה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page