top of page

השבוע לפני 15.8-21.8

שבוע טוב לכולם.. אז אחרי שפתחו לנו את השמים.. לטובת כל מי שלא טס לעבור בדיקות קורונה באתונה או מתכנן נסיעה לדובאי נתמקד קצת באירועי העבר..

ונתחיל מישראל כהרגלנו...


בשנת 1929 פורצות מאורעות תרפ"ט ה. למי שלא זוכר משיעורי היסטוריה מדובר בפרעות אלימות ומעשי טרור של ערביי ארץ ישראל נגד הישוב היהודי בארץ. במאורעות נרצחו 133 יהודים והיו אף ישובים יהודים שננטשו. למשל המושבה באר טוביה נהרסה עד יסוד.

קצת התקדמו השנים ובשעה טובה ומוצלחת קמה מדינת ישראל בשנת 1948. ומה יש לכל מדינה? דגל? המנון? עזבו אותכם מה שחשוב זה כסף. אז השבוע בשנת 1948 מודפסים שטרות הכסף הראשונים של בנק ישראל. למי שלא זוכר מה זה שטר מדובר על כסף לא וירטואלי (אז לא היה PAYBOX).


ודיברנו על הקמת המדינה, טוב מישהו היה צריך לחזות אותה.. אז בנימין זאב הרצל חוזה המדינה שנפטר בשנת 1904 הובא השבוע לקבורה בהר הרצל בשנת 1949. דרך אגב לדעתי אם הוא היה יודע איזו מדינה הוא חזה הוא כבר היה מתהפך בקבר.


ולסיום.. למי שהספיק לשכוח בשנת 2005 השבוע הייתה ההתנתקות, עד היום לא ברור מה עלה בגורל המפונים מבחינת פיצוי כספי והיו גם לא מעט דילמות בעם סביב הנושא..


וסיימנו ישראל נעבור לעולם.. אז השבוע הינו שבוע בסימן עצמאות.. ולמה עצמאות כנראה החליטו לתת להרבה מדינות עצמאות.. אז בשנת 1947 הבריטים עוזבים את הודו והודו מכריזה עצמאות, בשנת 1960 הבריטים עוזבים את קפריסין וגם קפריסין מקבלת עצמאות (הבלגן שיש שם בין טורקיה ליוון זה כבר סיפור אחר).. קצת לפני כן בשנת 1919 אפגניסטן מקבלת עצמאות (ועד היום הברדק שם חוגג .. אחרי 101 שנים) ולסיום בשנת 1991 לאחר נפילת ברית המועצות אסטוניה ולטביה מקבלות עצמאות (באותו יום).. ממש שבוע של זהות לאומית.





השבוע בשנת 1960 התרחש הישג מדעי מרשים, ברית המועצות שיגרה לחלל את ספוטניק 5 ובתוכו בעלי חיים, כולם חזרו לכדור הארץ בשלום (למי שמתעניין המשך קריאה)


ולסיום, פעם היה נשיא בארצות הברית קראו לו ביל קלינטון, הוא היה נשואי לאישה מרשימה בפני עצמה עורכת הדין הילרי קלינטון (לימים מעומדת לנשיאות ארצות הברית).. נו אבל ביל חיפש דברים מהצד והשבוע בשנת 1998 נשיא ארצות הברית ביל קלינטון הודה, בעדות מוקלטת, שהיה לו "קשר פיזי לא יאה" עם המתמחה בבית הלבן מוניקה לווינסקי. באותו יום הוא מודה, בשידור לאומה, שהוא "הטעה אנשים" בקשר למערכת היחסים שלו עם לווינסקי. ללא ספק פרשה שעשתה הרבה רעש, אפילו מצאתי סרטון. דרך אגב הוא והילרי קלינטון נשארו ביחד אחרי כל הסיפור.

ולסיום אמיתי, השבוע בשנת 1987 פרסום ראשון לקומיקס ז'בנג שאני בטוחה שכל מי שגדל כאן בשנות ה-90 זוכר..

זה הכול לפעם, סוף שבוע טוב

הילה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page