top of page

השבוע לפני 20.6-26.6

עודכן: 11 באוג׳ 2020

אז ככה אנחנו עדיין במאבקי הקורונה, סיפוח ושאר דברים.. והפעם יש לנו המון אירועים חשובים בהיסטוריה וימים מיוחדים.. אז בואו נתחיל...


בארצנו הקטנטונת בשנת 1942 הוקמה הבריגדה היהודית, חטיבה בצבא הבריטי שלחמה במלחמת העולם השנייה. סבא רבא שלי ז"ל (שהיה ממקימי שכונת בורוכוב בגבעתיים) עזב את ביתו הקט בגבעתיים ונסע להילחם באירופה.. סיפור מעניין זה שלאחר המלחמה הוא לימד ילדים יהודים בהולנד עברית והם נתנו לו מתנה ספר תורה עתיק מימי הביניים.

בשנת 1948, עם קום המדינה התרחשה פרשת האונייה אלטלנה, אז בקצרה אוניה של האצ"ל עם נשק מגיע לארץ בזמן מלחמת העצמאות ומתחיל וויכוח האם האצ"ל יעביר את הנשק לצה"ל או לא. הפרשה הייתה חלק מהשיח הציבורי בישראל במשך שנים רבות.

בשנת 1950 חברת אל על מתחילה לעבוד כחברת התעופה הלאומית של מדינת ישראל. אני חושבת שבעידן הקורונה ראינו את כל טיסות החילוץ אותם ביצעה החברה ונאחל לחברה שתחזור לטוס במהרה ותחזיר את כל עובדיה מחל"ת

ולסיום החלק הישראלי, ב25 ליוני 2006 נחטף החייל הישראלי גלעד שליט. למזלנו אחרי שלל מאבקים (ונחישות של הוריו ומשפחתו) הוא חזר הביתה ב-18 לאוקטובר 2011. למזלנו גלעד שליט השתקם מאז, סיים תואר אקדמי ואפילו היה בבידוד עם חשש לקורונה (נדמה לי שבעקבות טיול באוסטריה). סרטון מרגש: החזרת גלעד שליט מהשבי.


ואחרי שסיימנו את ישראל נעבור קצת לעולם החיצון.. השבוע בשנת 1945 ממשלת ארצות הברית לוקחת חבורת מדענים נאצים ובמקום להוציא אותם להורג עושה להם "מהפך". בראש חבורה זו עומד מדען הטילים המפורסם ורנר פון בראון שפיתח את הטיל V2, הטיל הבליסטי הראשון, במלחמת העולם השנייה.. (רק בשביל הקטע אני לפני שנה הלכתי לראות את הטיל במוזאון המדע בלונדון.. ). שוב הוכחה שממשלת ארצות הברית עושה מה שבא לה מתי שבה לה.

בשנת 1960 אושרה הגלולה למניעת הריון לשימוש בארצות הברית. מדובר על אישור חשוב ביותר שקידם רבות את מעמד האישה ונתן לנשים את היכולת לנהל את חייהן (ובדרך כמובן הגלולה גרמה ל1001 בעיות רפואיות אחרות).

בשנת 2016 בריטניה מחליטה על התנתקות מהאיחוד האירופאי במשאל עם. יש שלל דיונים כיצד זה ישפיע על הכלכלה ועל התייר הישראלי הממוצע, כרגע אף אחד מאיתנו לא טס ללונדון והכלכלה במלא בקרשים.

ולסיום השבוע בשנת 1986 התרחש שער "יד האלוהים", אז לטובת כל האנשים מהשורה (כמוני), שער "יד האלוהים" הוא כינוי שניתן לשער שהובקע על ידי הכדורגלן הארגנטינאי דייגו מראדונה במשחק רבע הגמר של מונדיאל בכדורגל בין אנגליה וארגנטינה (לצפייה בסרטון).


ולסיום קצת על ימי שמחים שהיו לנו השבוע.. אז ככה ה- 21 ליוני הינו היום הארוך בשנה (אל דאגה גם ביום הזה אני יוצאת מהמשרד בחושך.. ) ובנוסף לכך אותו יום מוגדר כיום היוגה (זה אפילו הוגדר כחג רשמי על ידי האו"ם). אז לחובבי היוגה כמוני (אם יש משהו שלמדתי בקורונה שאני צריכה איזה שעה יוגה ליום לאפס לי את המוח), יש כל מיני מנהגים לחגוג את היום הזה.. אחד מהם זה לבצע את ברכת השמש 108 פעמים.. אז מצורף סרטון ומי שרוצה אתגר: בהצלחה!


זה הכול להפעם.. שבוע טוב!

הילה.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page