top of page

השבוע לפני 22.8-28.8

שבוע טוב לכולם.. אז עוד כמה ימים אוגוסט נגמר והילדים חוזרים בשעה טובה למערכת החינוך (נקווה לפחות), בקרוב ראש השנה ואז אולי עוד סגר בחסות קרקס הבובות שקורה לעצמו ממשלה.. בינתיים המצב במדינה שלנו די רע.. חצי מהזמן אנחנו שומעים על אנסים, אלימות ופשע.. ובשביל שיהיה קצת מעניין יש לנו גם מופעי בלונים בחסות חמאס או תקיפות בצפון. אז בינתיים ניקח הפסקה מהווה ונחזור אל העבר..

והפעם מצאתי לנו שבוע מעניין שיתמקד בכולו בעולם.. אז נתחיל.

מה חסר לכולנו בקורונה? נכון ללכת לקולנוע. ואני מדברת על הליכה אמיתית, כלומר להיכנס לאוטו לנסוע לקניון אילון ולשבת באולם. אז מה היה צריך בשביל שכל זה יקרה? נכון מצלמה. אז השבוע ושנת 1891 תומאס אדיסון (אותו אחד מהטלפון ונורת החשמל) רושם את הפטנט על מצלמת הקולנוע. אני חייבת לאודות קצת קראתי עליו השבוע.. נראה שהוא ממש תרם לאנושות.. לא ידעתי שמיוחסות לו כל כך הרבה המצאות (לקריאה נוספת)




אז יש מצלמה אופשר לצלם סרטים ואתם יודעים גם למזרח התיכון מגיעים דברים מידי פעם (אומנם באיחור..), אז השבוע בשנת 1914 נפתח הקולנוע הראשון בעיר העברית הראשונה. כמובן שעל הדרך בהתחלה עשו שם גם הצגות. בכל מיקרה לפני ארבע שנים היו תוכניות להפוך את המקום למלון יוקרה.


אז סיימנו עם המצאות וטכנולוגיה ועכשיו יחסים בין לאומיים. נתחיל מזה שהשבוע נחתם הסכם ריבנטרופ מולוטוב.. למי שהספיק לשכוח אני כאן להזכיר 😊. בגדול מדובר על הסכם בין ברית המועצות וגרמניה הנאצית שקבע מה נעשה עם אירופה, מי יכבוש מה וכדומה. למשל פולין יועדה לחלוקה, פינלנד יועדה לשליטה סובייטית. להמשך קריאה על ההסכם ומשמעויותיו.


לאחר מכן בשעה טובה לאחר מלחמת העולם השנייה נכנסה השבוע לתוקף אמנת נאט"ו. נאט"ו - ארגון האמנה הצפון-אטלנטית הוא ברית צבאית בין 30 מדינות צפון אמריקה ואירופה. המטרה שלהם בגדול הייתה לחזק את הדמוקרטיות ולהחליש את הסובייטים (אל דאגה להם היה את ברית ורשה). בגדול מה ברית נאט"ו עושה? אז הם רמה אחת מעל חיילי האו"ם. כל פעם שארצות הברית יוצאת להציל את העולם דמוקרטיות המערב שולחות חיילים וכוחות צבא לעזור (והנה התשובה לשאלה למה צריך צבא בשוויץ).

אירוע נוסף בתחום היחסים הבינלאומיים התרחש השבוע בשנת 1965 שמדינת ישראל פותחת שגרירות בגרמניה. למי שלא יודע כל נושא היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה היה בעייתי בהתחלה. הרבה מדינאים ישראל (למשל מנחם בגין) מאוד התנגדו והנושא היווה מחלוקת בקרב הציבור בארץ. שאלה מעניינת זה למה אף אחד לא התנגד לקיים יחסים דיפלומטים עם פולין או מדינות אחרות?


ולסיום קצת אירועים קטנים.. השבוע בשנת 1963 מרטין לותר קינג נואם את הנאום המפורסם שלו.. אפילו מצאתי לכם סרטון של הנאום.

בשנת 1939 יצא לאור הסרט המפורסם הקוסם מארץ עוץ, בשנת 1995 התרחש רגע היסטורי ומיקרוסופט השיקה את Windows 95 (לכל אלו מאיתנו שעוד זוכרים את windows 3.1 המפורסם..) .. בשנת 1939 התרחשה גם הטיסה האווירית הראשונה עם מנוע הסילון ולסיום לא עלינו בשנת 1981 זוהה לראשונה נגיף האיידס (שהוא אשכרה מסוכן.. להבדיל מהקורונה).

זה הכול להפעם.. סוף שבוע טוב

הילה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page