top of page

השבוע לפני 27.6-3.7

עודכן: 10 באוג׳ 2020

אז ככה הקורונה חוזרת, המשק בקרשים והמדינה שלנו, נו טוב היא בחיים לא הייתה נורמאלית.. וזה הזמן להיזכר קצת בהיסטוריה ובאירועים שקרו בעבר.. וכמנהגנו מידי שבוע נתחיל מקרוב ונלך רחוק.

אז מה קרה לנו בארץ? בשנת 1946 התרחשה השבת השחורה. זוכרים שדיברנו על ליל הגשרים וכלל פעולות המחתרות במסגרת תנועת המרי העברי במאבק להקמת המדינה. קיצור הבריטים חטפו קריזה ובשבת 29 ליוני בשנת 1946 השלטונות הבריטים בארץ מבצעים גל מעצרים בישוב היהודי (לקריאה נוספת על השבת השחורה).

בנוסף לכך ב-27 ליוני בשנת 1976 נחטף מטוס איירבוס A300 של חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס, בטיסה מנתב"ג לפריז. המטוס נחטף לאחר שערך חניית ביניים בנמל התעופה של אתונה. במטוס שהו באותה עת 248 נוסעים ו-12 אנשי צוות. על מבצע השחרור הנועז (מבצע יונתן) נדבר בפעם הבאה (יש למה לצפות..)


ונעבור לעולם.. בשנת 1919 נחתן חוזה ורסאי שהביא לסיומה של מלחמת העולם הראשונה ויש הטוענים שגרם גם לפרוץ השנייה. במילים אחרות (למי שלא הקשיב בשיעורי היסטוריה), חוזה ורסאי הוציא את גרמניה מובסת עד יסוד וזה גרם להתדרדרות ברמה הבינלאומית שהביאה בסופו של דבר לעלית משטרים לא דמוקרטים (והשאר היסטוריה..). אם כבר דיברנו על גרמניה ושלטון לא דמוקרטי, בשנת 1934 התרחש ליל הסכינים הארוכות. או במילים אחרות, כל מי שלא הסכים עם היטלר במפלגה הנאצית קיבל כדור בראש.

ונעבור לאירוע מעניין נוסף שהתרחש, בשנת 1968 נחתמה האמנה האוסרת על הפצת נשק גרעיני. עד לכאן הכול יפה. רק בוא נבין לרגע את מהות האמנה. חמש מדינות שחברות בה יכולות להחזיק נשק גרעיני (מעניין מי.. הה כן ארצות הברית, רוסיה וסין). ויש מדינות שלא חתמו עליה (משמה מותר להן להפיץ נשק גרעיני..).. למי שתהה אנחנו בקבוצת הלא חותמים (למרות שבדימונה מגדלים עציצים..). דרך אגב גם הודו, פקיסטן וצפון קוריאה לא חתמו (אנחנו בחברה טובה..).


ולסיום קצת אירועים קלילים.. בשנת 1997 יצא לאור הספר הראשון בסדרת הארי פוטר (למי שחובב את הסידרה לא כמוני יש טיול בעקבות זה בלונדון לתקופת האפטר קורונה..). בשנת 1979 הופץ לראשונה הווקמן (כל מי שחי פה בשנות ה-90 זוכר את המכשיר הזה ואת הקלטות.. היום נראה את זה לילד הוא יחשוב שהבאנו לו מוצר מהמוזאון) ולסיום בשנת 2005 התרחש מופע LIVE8, כלומר הופעת רוק ב-8 במות שונות ברחבי העולם בו זמנית, את האירוע יזם סולם להקת U2 בונו (סרטון של המופע)



זה הכול להפעם.. שתהיה שבת שלום..

הילה

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page