top of page

מה המשמעות של "היא לא בליגה שלך"?

עודכן: 8 בפבר׳ 2022

אהלן. כאן שוב ג'וני הרווק הרציונלי ואחרי הפוסט הקודם שלי שהיה גם הראשון שלי כאן - "מנור מחפשת אהבה - השיעור המושלם לגברים להצלחה בדייטים" הרגשתי שרצתי מהר מדי וכתבתי פוסט יחסית מתקדם מבלי להסביר ולהגדיר נכון מושגי יסוד.


לפעמים כשבא אלי חבר שפחות הולך לו ומתלונן שאף בחורה לא רוצה אותו, אז אני מתלווה אליו לראות עם מי הוא מנסה להתחיל, ואני שם לב שהוא מתחיל רק עם הבחורות הכי אטרקטיביות והן כמובן מסרבות לו. אני אהיה כן איתו ואגיד לו: "תשמע, אחי. אתה מכוון גבוה מדי לבחורות שלא בליגה שלך" (לא ברמה שלך). אותו חבר אולי יתעצבן עלי ויגיד שאין כזה דבר ליגות אבל זה המצב.


בפוסט הזה אני אכתוב קצת על מושג היסוד "ליגות" (כל אחד קורא לזה אחרת- רמות \ ציונים) שזה אחד הנושאים השנויים במחלוקת כי מרבית האנשים לא מגדירים את זה נכון ולא כ"כ מבינים בתחום. בפוסט שאחריו אני מבטיח לכתוב איך להשיג מישהי מעל הליגה שלך אבל אל תדלגו ישר לפוסט הבא כי אם לא תבינו ותגדירו נכון מה זו ליגה אז כל העצות בפוסט הבא יהיו חסרות ערך.

אז קודם כל יש בהחלט ליגות אבל רוב האנשים לא חושבים ומגדירים אותן נכון וזה גורם להרבה בלבול ותסכול ולעיתים למחשבה שאין כזה דבר ליגה.

בואו ונגדיר נכון מה זו ליגה דרך דוגמא: נניח ואתה מחפש מישהי לקשר רציני, לשם הפשטות נניח וזה רק בספיד דייטים ונגדיר לנו מקרה הצלחה עם בחורה כמקרה שבו היה לך מאץ' איתה, ויצאת איתה לדייט ראשון ואח"כ אף לדייט שני.


נניח ואני אבקש ממך לעשות את הניסוי הבא: צא בחודשים הקרובים ל-10 ספיד דייטים, כל בחורה שאתה נפגש איתה בספיד דייט תן לה ציון עד כמה אתה נמשך אליה / כמה אתה רוצה אותה בין 1 ל-10 מבחינת כל הפרמטרים: מראה, אופי, כריזמה וכל דבר שחשוב לך, כאשר מדובר בציון אחד שמשקלל מבחינתך את הכול.

בהתחלה (בספיד דייט הראשון) סמן את כל הבחורות ב - "כן", ותנסה אח"כ לצאת עם כל בחורה שיש לך איתה מאץ' לפחות פעמיים. כל פעם שאתה מצליח ומגיע לשיא מסוים - כלומר היה לך מאץ' עם בחורה בציון X והצלחת אח"כ גם לצאת איתה פעמיים, תרשום לך את הציון בצד ובספיד דייטים להבא תסמן "כן" רק על בחורות עם ציון גבוה מ-X.


בסוף כל התהליך תגיד לי את הציון המקסימלי שהצלחת להגיע אליו, עכשיו בהנחה שלא הגעת לציון 0 או 10 (כמו 95 אחוז מהגברים) שאלו מקרים מיוחדים שמפאת קוצר היריעה לא אכנס אליהם, אז אני אגיד לך ברכותיי מצאת בערך מה הליגה שלך! (זה בערך ולא מדויק כי יש כאן כמה עניינים שוליים שמשפיעים ולא נכנסתי אליהם).


כלומר הרבה אנשים עושים את הטעות וחושבים שהליגה שלהם מוגדרת על ידי פרמטרים שנראים להם מושכים את בני המין השני כמו גובה, מקצוע, השכלה, איך הם חושבים שהם נראים, כמה הם מצחיקים ואינטלגנטים בעיני עצמם ועוד..

או שהם מסתכלים על חברים גברים שלהם, עושים השוואה של התכונות שלהם מול החברים ובודקים את ההצלחה של החברים עם בנות המין הנשי ומצפים להצלחה שווה / גבוהה / נמוכה מהם בהתאם.

זו טעות יסודית! כי ליגה בהקשר של הכרויות מוגדרת אך ורק ע"י בני / בנות המין השני כמה הן רוצות אותך. ויש הרבה פרמטרים שאתם בכלל לא מודעים אליהם ויכולים לאמוד אותם כמו למשל המראה שלכם וכריזמה.


אגב זה בדיוק כמו כל מוצר בשוק שהמחיר שלו - כלומר כמה הוא "שווה" מוגדר על ידי כמה אנשים מוכנים לשלם עליו. כלומר הליגה שלי בהקשר של הכרויות מוגדרת ע"י מהו הציון המקסימלי של הבחורה שאני מסוגל להשיג במאמץ סביר.


הערת אגב - בד"כ מקובל לבדוק את הציון הזה בחיפוש בפלטפורומות שונות כי כל פלטפורומה יש לה את היתרונות והחסרונות וזה משתנה מאדם לאדם - לדוגמה בחור מכוער אך כריזמטי, מצחיק ושנון לא יתפקד טוב באתרי/אפליקציות הכרויות, אך כן ילך לו הרבה יותר טוב בספיד דייטים למשל. אז הוא לא יכול לקבוע מה הליגה שלו רק על ידי בדיקה באתרי הכרויות.


וגם חשוב להבין דבר נוסף - במפגש בין בחור לבחורה במטרה להכיר יש שני דברים עיקריים שמשחקים תפקיד כשמדובר על רמת המשיכה של הבחורה לבחור: הראשון זה "השווי שוק" של הבחור - כלומר איך רוב הבחורות תופסות אותו / ממוצע משיכה שלו בקרב בחורות, והפרמטר השני זה התאמה / חיבור אישי / טעם בין שניהם.

כלומר בהחלט יכול להיות שבחור שרוב הבחורות חושבות עליו שהוא ממש אטרקטיבי ייפגש עם בחורה שרוב הבחורים חושבים עליה שהיא ממש לא אטרקטיבית והפלא ופלא הבחורה לא תרצה אותו, אבל זה לא יקרה הרבה.

יכול להיות גם המצב ההפוך הדי נדיר שבחורה אטרקטיבית בעיני הרוב תרצה מישהו לא אטרקטיבי בעיני הרוב, כי כמו שאמרתי חלק מזה זה גם עניין של התאמה / חיבור אישי / טעם בין שני אנשים.


למרות כל זאת עדיין יש לנו ליגות כי לדוגמא בחור לא אטרקטיבי בעיני הרוב יהיה בעל סיכוי קלוש ביותר להצליח עם מישהי אטרקטיבית בעיני הרוב.


כלומר החשיבה צריכה להיות חשיבה הסתברותית - לדוגמה במקרה שלי בהערכה מאוד גסה יש לי סיכוי של 1 מ 8 להצליח עם בחורה שאני תופס אותה כבעלת ציון 5 בשבילי, סיכוי 1 מ 30 להצליח עם מישהי בציון 6 - שזה אגב הליגה שלי כי זה בערך המאמץ הסביר.

סיכוי של 1 מ 80 להצליח עם מישהי 7...

ועם מישהי ציון 10 יש לי סיכוי של 1 ל 100,000 שזה כבר ממש לא ריאלי בשבילי, אני לא חי 1,000 שנים :)


ועוד הערה חשובה - כל מה שאני אומר כאן (ובכלל גם בפוסטים אחרים) אלו כללי אצבע שתקפים לרוב האנשים וברוב המצבים, אבל ממש לא תמיד.

למשל אם ניקח כדוגמה בחור אטרקטיבי שאוהב בחורות שמנות, שזה די נדיר אבל קורה.. אז כל מה שתיארתי מתהפך בשבילו - כלומר בד"כ ככל שהבחורה תמשוך אותו יותר כך יהיה לו קל יותר להשיג אותה.


בפוסט הבא אגלה לכם כמו שהבטחתי איך אפשר להשיג מישהי מעל הליגה שלך בעבודה קשה (מאוד).


על הכותב:

אהלן כולם, כאן ג'וני הרווק הרציונלי. בחרתי להשתמש בשם אנונימי מכיוון שאני מדבר בין השאר על דברים שנויים במחלוקת, אבל כל מה שאני אומר מבחינתי הוא אמת לאמיתה, הידע שלי מבוסס על המון שנות ניסיון של דייטים, התחלתי ממקום מאוד נמוך שבו לא יכולתי להשיג בחורה סבירה גם אם חיי היו תלויים בזה.

לאורך השנים ניסיתי המון המון דברים, למעשה כמעט כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו, כולל העזרות במאמנים אישיים בתחום. השתפרתי הרבה וכיום אני מצליח להשיג בחורות הרבה יותר אטרקטיביות בעיניי לדייטים לעומת מי שפעם הייתי יכול להשיג, אני מכוון לקשר רציני.


אני רוצה לחלוק עם כולם את הידע שצברתי ועלה לי בדם, יזע ודמעות, אני רושם רק דברים שאכן עבדו לי בשטח. לי אישית אין איזה אינטרס כספי או משהו בסגנון, אני רק רוצה שכל אחד יצליח למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, שלא יתפשר משמעותית על הקשר שלו, ושלא יצטרך לעבור דרך חתחתים כמו שאני עברתי. בהצלחה לכולם :)

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page