top of page
  • תמונת הסופר/תitahauser

לקראת הספיד-דייט הבא שלי בתל אביב

עודכן: 27 ביוני 2021

איתמר האוזר

עדכון למאמר שנכתב ב-medium.com ב-2 בדצמבר 2018.


שלום שלום,


איתמר (38) פה, ואני משכתב את המאמר הראשון שלי אבר ב- medium.com. מדיום זה אתר שאפשר לכתוב בו מאמרים (באנגלית) ובזמנו רציתי (עדיין רוצה) לנסות לכתוב יותר והיו-יש לי כמה נושאים לכתוב עליהם (אני מקווה שאכתוב מספיק חומר לביצוע סטנד-אפ בעתיד), אבל בזמנו התחלתי בלכתוב על הספיד-דייט שאליו הלכתי.


קצת עלי - אני גר בתל אביב (אני גם תל אביבי מקורי. נדיר אני יודע). אני בן 38 ועורך דין. הלכתי למספר ספיד-דייטים שונים בתל אביב. לא נחלתי הצלחה גדולה באף אחד מהם. אני חושב שבסך הכול יצאתי ל- 2-3 דייטים שנבעו מכ-10 פלוס ספיד דייטים שהשתתפתי בהם (שום דייט לא עבר את הדייט הראשון). ספיד-דייטים הם לא דבר זול... בסביבות 180–220 ש״ח כל אחד.


אז איך בכלל עובד ספיד-דייט? ובכן, המארגן מוצא מספר שווה של בחורים ובחורות, בתקווה בסביבות אותם גילאים ותפיסות עולם (לדתיים יש ספיד-דייטים משלהם). אתה מגיע לבר בערב באמצע השבוע ו- 20 הבנות הרווקות יושבות במקומות שונים סביב הבר.


העסק די פשוט - הבנים זזים, הבנות לא. אז בתור גבר בספיד-דייט, אני עובר בין "תחנות" כל 5-7 דקות (ומכאן- ספיד-דייט, כי התחלופה היא יחסית מהירה).


כל משתתף מקבל רשימה של השמות הפרטיים של המין השני, ובעצם אתה מסמן את מי היית רוצה להמשיך להכיר. גם הבנות מציינות אילו בחורים הן רוצות להמשיך ולהכיר, ולמחרת, אם ישנה התאמה, המארגן מספר לך אם היו לך התאמות (matches)(לפעמים גם אין התאמות...) ונותן לך את מספר הטלפון של הבחורה/ות. לדעתי גם הבחורות מקבלות את מספרי הטלפון של הבחורים במידה וישנה התאמה, אבל לצערי, זה לא ״נהוג״ שבחורה תרים טלפון לבחור.... לפחות לא במדינת ישראל באמצע שנת 2021. אני פמיניסט אז בשאיפה נתקדם גם בנקודה הזו.


חידוש נחמד שראיתי הוא ״דאבל ספיד דייט״ (תומר וכריס עושים כאלה). זה קצת כמו טניס זוגות. אתה בא עם חבר לספיד-דייט ושניכם עוברים תחנות באותו פורמט, פשוט שהפעם יש בכל עמדה 2 בחורות. אם אין לך חבר רווק לבוא איתו, אפשר לבוא לבד וישדכו לך גבר שיתלווה אליך. היתרון בדאבל ספיד-דייט זה שהשיחה יותר זורמת כי זה ארבעה אנשים מדברים ולא שניים. אז אם אתה עייף, השותף שלך יכול להוביל את השיחה. יש גם אפשרות לפרגן לשותף שלך ואז גם הוא יוצא טוב וגם אתה יוצא טוב כי פירגנת ואתה נתפס בתור בנאדם נחמד ומפרגן. גם המחיר הוא מאוד הוגן - 120 שקלים בלבד. המינוס פה הוא שיש פחות זמן לכל אחד לדבר. פתאום יש ארבעה אנשים ועדיין יש 7 דקות עד שצריך לעבור. בעיה נוספת שיש בדאבל ספיד-דייט הוא שלעיתים הבחורות שיושבות בשולחן הן חברות מהבית ולא ירצו לריב על אותו בחור. ולכן ככל הנראה אין מצב ששתי הבחורות יסמנו אותך אם היית מקסים, אלא הבחורות יחליטו (בלי ידיעתך) על החלוקה שלהן ובהצלחה לך. כמובן שהכי כיף בדאבל ספיד דייט זה שיש לך מישהו לרכל איתו אחרי הספיד דייט כי לשניכם הייתה את אותו החוויה. סה״כ נחמד :)



הבעיה הכי הגדולה שלי עם הספיד-דייטים של תל-אביב היא שהיא מושכת סוגים ספציפיים מאוד של נשים. בדרך כלל לא ״הטיפוסיות״ שאני מחפש. לדוגמה, הרבה פעמים פגשתי בחורות שגרות רחוק. יש לי כלל אצבע כזה– ככל שהבחורה יותר ״עושה לי את זה״, ככה בהתאמה אני מוכן לנסוע רחוק יותר (וגם הפוך כמובן). יש מושג שאני אוהב בספרדית – Vale la pena? שמשמעותו ״זה שווה את הכאב?״. אז בדרך כלל הבחורות שאני פוגש בספיד-דייטים, ושגרות רחוק, הן לא בר רפאלי או משהו קרוב לזה ולכן זה לגמרי לא vale la pena.


טיפוס אחר הוא נשים גרושות עם ילדים. עוד כלל אצבע (או העדפה אישית שלי) שיש לי הוא שאני לא יוצא עם אימהות. אני יודע, אולי אני מפספס ככה בנות אדם מדהימות, אבל זה מחיר מודע שבחרתי לשלם. אנקדוטה משעשעת – משום מה כל גרושה שאני נתקל בה מכנה את ילדיה בתור ״נסיכים״ ואת ילדותיה בתור ״נסיכות״. בפעם האחרונה שבדקתי, בישראל אין מונרכיה אז זה קצת מוזר שיש כל כך הרבה נסיכים ונסיכות בארץ.... ואיכשהו תמיד הם גם ילדים של נשים גרושות! מדהים!


סוג שלישי של בחורות שבאות לספיד-דייטים הן הבחורות שנראות טוב. הבעיה שלהן – הן נראות טוב (והן יודעות שהן נראות טוב) ולכן הן בררניות-על וכתוצאה מכך אף אחד לא מספיק טוב עבורן. לכן הן עדיין רווקות, למרות שהן נראות טוב. ממש חבל אם תשאלו לדעתי...


לבסוף, סוג הבחורות השכיח ביותר הוא, לא נעים להגיד, בחורות שהן פשוט לא מספיק אטרקטיביות או פשוט משעממות (בצורה סובייקטיבית כמובן!). גם הסיטואציה עצמה לא קלה – כל משתתף.ת פוגש.ת ומדבר.ת עם 15-20 זרים.ות בערב אחד. ולמרות השנאה שלי לבצע ראיונות עבודה בדייטים, אתה תכלס לא באמת יכול לחמוק מזה. ולמה? כי תמיד יעניינו אותי הפרטים הבסיסיים – בת כמה? מאיפה? במה את עוסקת? בכל פעם שאני נמנע מלשאול את השאלות האלה, אני מרגיש אחר כך שאני לא יודע כל כך עם מי דיברתי.


עוד אובזרבציה אחת לפני שנסכם – זה מאוד נפוץ לגלות שישנן בחורות שפורשות מהספיד-דייט לפני שהוא נגמר. בתור גבר, זה מהלך מתסכל שהן עושות כי לקראת סוף הערב, אתה מגיע ל״תחנות״ ריקות רק כי נמאס לבחורות שישבו שם בתחילת הערב והן החליטו לתלות את הנעליים מוקדם. זה ממש מעניין איך גברים יכולים לפגוש 50 בנות בערב אחד ואילו בנות ״מתעייפות״ אחרי 10-15 מפגשים. אולי זה אחד מההבדלים בין גברים לנשים.


אתם בטח שואלים את עצמכם "אז למה הוא עדיין הולך לספיד-דייטים?". התשובה היא כזו: אני הולך בערך כל חצי שנה (פעם הלכתי פעם בחודש אבל אז אתה פוגש בחורות שכבר פגשת כי גם הן הולכות פעם בחודש) כי זו עוד דרך לנסות ולהכיר בחורות רווקות בגילאים רלוונטיים. חוץ מזה דווקא בספיד דייט של תומר וכריס מצאתי קהל מגוון שיחסית מתאים לי. הרבה רווקות מהאזור ואיתן הצליח לי קצת יותר. כשאני כן הולך - אני מעדיף ללכת אליהם.

אני כמובן גם יוצא לברים כל סופ״ש. אני משתמש באפליקציות היכרויות כמו טינדר, באמבל, אוקיי-קופיד, הינג׳ ועוד. לפעמים משפחה וחברים מנסים להכיר לי בחורות (זה מעולם לא היה קרוב ללהצליח). גם הספיד-דייטים לא היו עד כה איזו הצלחה גדולה אבל אני ממשיך לתת לזה צ׳אנס. מי יודע? אולי בפעם הבאה אפגוש 19 בחורות שאין לי התאמה איתן אבל הבחורה ה-20 תהיה מדהימה ופתוחה להכיר בחורים בספיד-דייט. אני לא נהיה צעיר יותר (טרם הכרתי מישהו שכן) ולמרות העובדה שהספיד-דייט טרם הוציא אותי משוק הרווקים, אני ממשיך לנסות. תאחלו לי בהצלחה? :)


הפעילות שאיתמר מדבר עליה נקראת "ספיד דייט בריבוע" של תומר וכריס, היא אכן קלילה ומוצלחת יותר מספיד דייט קלאסי ובנוסף, היא מוצעת במחיר נח יותר לכיס.

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page