top of page

משיכה ממבט ראשון

עודכן: 11 באוג׳ 2020

עכשיו שאפילו שופטי בג"ץ הודו במהלך דיון משפטי שהם צופים בחתונמי אפשר לצאת מארון הריאליטי ולהודות בפה מלא שאנחנו לא לבד וכולנו העברנו את ימי הקורונה בבהייה בזוגות הלא מתפקדים של חמב"ר. אז בואו נדבר קצת על מה שקורה בתוכנית!!


הזוג הראשון שאני רוצה להתמקד בו הוא הזוג שעובר את הדילמה שהרבה מהרווקים והרווקות שאני מכירה מתמודדים איתה והיא "דילמת המשיכה".

אני מדברת כמובן על הזוג הרומנטי מכל- אמיר וג'ינג'ר.

אוי סליחה התכוונתי לאמיר ודנית.

למי שלא צופה- מדובר בזוג בו שידכו לבחור בשם אמיר את דנית – בחורה מקסימה עם כלבה בשם ג'ינג'ר. במשך ימים ארוכים הוא שכב איתה, התכרבל איתה, התנשק איתה ואז ברח לחדר השני לבכות למצלמה כמה הוא לא באמת נמשך אליה ואיך הוא מרגיש רע וצריך חילוץ. במקום לנסות ליהנות מהתהליך, ללמוד להכיר את דנית ולתת לעצמו את ההזדמנות לראות אם הוא מצליח לפתח רגשות -אמיר נצמד לאמונה שמשיכה זה משהו שצריך לקרות על ההתחלה, לכן הוא גם מיהר להיכנס איתה למיטה כדי לוודא כמה שיותר מהר את סוגית המשיכה.

ברגע שזה לא קרה- הוא התחיל להלחיץ את עצמו ונצמד שוב ושוב למנטרה של " אני לא נמשך מספיק" מה שכמובן לא עזר למשיכה שלו לדנית לקרות. כי, ביננו, גם אם דנית הייתה נראית כמו בר רפאלי - אם אמיר היה ממשיך לספר לעצמו, לחברים, לזרים ברחוב ולעציץ אקראי עד כמה הוא לא נמשך ואיך זה לא בסדר, הסיכוי שמשהו היה זז אצלו בלב הוא קלוש


אחד המיתוסים הכי נפוצים בעולם הדייטים קשור למשיכה.

המיתוס טוען שמשיכה, כימיה ותשוקה, הם דברים שאין לנו שום שליטה עליהם והם אמורים להתעורר כמו קסם מהרגע הראשון.

יש כאלו שטוענים שמשיכה נוצרת תוך 7 שניות מתחילת המפגש ויש לארג'ים שאומרים ש-30 שניות זה מספיק כדי לדעת… ואז או שיש משיכה או שאין.

ואם אין משיכה אז עדיף לוותר, חבל על הזמן. גם אם איכשהו נצליח "להכריח" את עצמנו להמשך לצד השני זו בעצם עבודה בעיניים. אנחנו נתפשר ונכנס לזוגיות לא מאושרת ומתסכלת לשני הצדדים שתגמר בפיצוץ או בדמעות.


'חוסר משיכה' היא הסיבה העיקרית שאני שומעת כהסבר לחוסר רצון להמשיך להיפגש עם בן או בת זוג פוטנציאלים שמכל בחינה אחרת יכלו היה להיות נהדרים.

אני מכירה הרבה אנשים שנואשים לזוגיות אבל אם ינסו לשדך להם מישהו שמתאים להם ויכול לעשות אותם מאושרים הם ימהרו לפסול על בסיס תמונה בלי לתת אפילו צ'אנס בטענה שהם פשוט לא נמשכים או שהצד השני הוא לא הטעם שלהם.


אני חושבת שרוב הממהרים לפסול עושים את זה כי הם לא מבינים אמת אחת פשוטה: יש כמה סוגים של משיכה ותשוקה. בוודאי שמותר לכם לפסול. אני לא קוראת כאן למי שפוסל על בסיס מראה חיצוני שטוח, רדוד או בררן. אני רק אומרת שבמקרים בו יש פוטנציאל ואתם מקבלים החלטה לוותר רק על בסיס מראה חיצוני, בהנחה שבשאר הפרמטרים מדובר בפרטנר או בפרטנרית שיכולים לבוא לכם בטוב – יש מקום לנסות לתת צ'אנס.


אז כן יש משיכה שמתרחשת "ממבט ראשון". משיכה שבנויה על רושם ראשוני ומראה חיצוני.

אבל, לפעמים כמו שזה נדלק מהר ככה זה גם נכבה מהר (כמו שחברה שלי אומרת – מי שרוצה להתחתן איתך בדייט הראשון כנראה, ירצה להתגרש ממך בדייט השני). אבל, יש סוגים של משיכה שמתפתחים עם הזמן, כשלומדים להכיר את בן או בת הזוג ועל פי רוב הם עמוקים ומורכבים יותר ממשיכה שמבוססת על חיצונית בלבד .


זה לא סתם סיפור שמפיצים אנשים מכוערים בעולם כדי לשכנע אנשים יפים לתת להם צ'אנס. הרי כולנו מכירים ידידים שהפכו לנאהבים או אנשים שבהתחלה לא היה בניהם "ניצוץ" אבל בסופו של דבר התאהבו בטירוף. מה שמוכיח שמשיכה יכולה להתפתח ולפעמים עדיף לתת הזדמנות נוספת גם אם אנחנו לא מתלהבים ממבט ראשון.


כמו שאפשר לראות בסיפור האהבה היפה שנרקם בין רוני לנועם.

אני בטוחה שמתחת לחופה רוני שמה לב שנועם הוא בחור נמוך וקירח. הטעם האישי שלה ומה שהיא פינטזה עליו היה בחור גבוה, רחב ומסוקס שייתן לה ביטחון. נועם שם לב שרוני לא עפה עליו. אבל, הוא לא נתן לזה לערער אותו. הוא הציף את הבעיה והציע לה פשוט ליהנות מהרגע. ככה בצורה חכמה הוא שם סיכה שפוצצה את החרדה של רוני.

בגלל הפורמט רוני נתנה לקסם האישי של נועם להשפיע עליה עד שעכשיו כשהיא מסתכלת עליו היא לא רואה יותר בחור נמוך. היא רואה גבר שהיא נמשכת אליו, שהיא רוצה אותו, שעושה לה כיף ויש לה כימייה נהדרת איתו. אם היא הייתה הולכת רק לפי הרושם הראשוני היא יכלה להחמיץ אהבה גדולה.


ועכשיו נשאלת השאלה מה עשה נועם שגרם לרוני להתאהב למרות חוסר המשיכה הראשוני ומה יכולים לעשות אותם גברים ונשים שנתפסים במבט ראשון כלא אטרקטיביים כדי להקסים ולגרום לבני זוג פוטנציאלים להתעלם מהקנקן ובכל זאת להימשך למה שיש בתוכו?

(אתם יכולים לאמץ את ההתנהגויות האלו גם אם אתם נראים סבבה לגמרי)

תקשורת

לא חייבים להיות פטפטנים כדי לתקשר נהדר. צריך לדעת גם לעשות הקשבה אקטיבית, להכיל את מי שאתם מדברים איתו, להתעניין בכנות באנשים אחרים, לפרגן ובכללי להיות אדם שכיף לדבר איתו.

חוש הומור

כאשר אנחנו צוחקים משתחררים לנו בגוף חומרים כימיים בדם שהם זהים לחומרים שמשתחררים בזמן אורגזמה – לא פלא שאנשים מצחיקים נתפסים כסקסיים. הם גם נחשבים לרוב לאינטליגנטים ופיקחים. בכלל גישה אופטימית וחיובית לחיים והיכולת לקחת דברים בצורה הומוריסטית היא יתרון גדול בכל זוגיות. (אתם לא חייבים למרוח אחד על השני טחינה וביצים כדי להוכיח שאתם בעלי רוח שטות)

כבוד וטוב לב

רוב האנשים מתקשים לכבד את מי שלא מכבדים את עצמם או את הזולת. מי שיודעים מה הם שווים ופועלים ממקום של סבלנות וביטחון עצמי נתפסים כמושכים יותר. יש משהו סקסי במיוחד כאשר רוצים להיכנס למערכת יחסים משמעותית באנשים שהם טובי לב ונחמדים לחברים, לחברות למשפחה ולזרים. (אני בניגוד להדר חושבת שהדרך בה דניס מתיידד בקלות עם זרים היא מקסימה – אבל זה כבר עניין של טעם אישי)

התלהבות

אנשים שמתלהבים להיכנס לקשר חדש ולא מפחדים לגרום לצד השני להרגיש את זה יכולים להיות מאד מושכים. התלהבות (במידה) היא סקסית בטירוף, רובינו רוצים להרגיש נחשקים ושנמשכים אלינו. (כמובן שצריך לקחת הכל בפרופורציות – ניר שהרעיף על הגר מתנות הצליח בעיקר להלחיץ אותה. צריך לשים לב עם מי אתם נמצאים בזוגיות ולדאוג שהחיזור שלכם יהיה נעים ובקצב שלהם)


כשיודעים מה לעשות גם אם לא נולדתם כמו דוגמנים או דוגמניות וגם אם אין לכם חשבון בנק עשיר אתם יכולים להשיג אהבה מדהימה.

אם מעניין אתכם לשמוע עוד על נושאים דומים כמו: איך לככב בדייטים, מה אפשר לעשות כדי להגביר משיכה, איך לדוג אהבה חדשה ברשת, לדעת להפוך היכרות מקרית להזדמנות רומנטית, ולחקור טעויות נפוצות שמרחיקות מאיתנו זוגיות... אז ביום שני הקרוב אני מעבירה סדנא בת שני מפגשים בוובינר בשת"פ עם צעירי רמת גן גבעתיים ומה הלוז ואני אשמח לראות אתכם.


לפרטים נוספים ולהרשמה אתם מוזמנים להיכנס ללינק.

נ.ב.

גילוי נאות: הכותבת הינה דייטולוגית (מומחית לתום הדייטים וההיכרויות) שעזרה לחתן קרוב ל 500 זוגות וחקרה את נושא המשיכה וההתאהבות במשך למעלה מעשור והיא לא יכולה להכחיש שלמרות שזה לא נעים להטיל צל על קולגות כנראה שהיא קצת מרירה מכיוון שהיא לא נבחרה להיות בין המומחים של חתונה מבט ראשון והיא מאמינה שהיא הייתה יכולה לעשות עבודה טובה יותר בשידוכים (מצד שני נראה לי שכל עם ישראל חושב שהוא היה עושה עבודה טובה יותר בשידוכים – דובי ואריק?!? )...



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page